lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 15 mars 2014 11:53

Blött på vägarna..  (Så här bor jag) Publicerat fredag 07 mars 2014 14:19

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blött på vägarna..

Det var strålande solsken när jag åkte upp till jobbet i morse och graderna låg över nollan. Tänka sig så glad och lycklig man blir av fint väder. Det plaskade under bilen i stan för snön smälter direkt av solstrålarna och det ger vårkänslor utan dess like{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blött på vägarna..

Jag hämtade dom beställda smörgåstårtorna efter jobbet och har hunnit med en snabb lunch, nu är det lite soft innan gänget anländer. På måndag måste jag ringa vårdcentralen för mitt onda knä är värre än nånsin, det går inte att sova ordentligt för jag kan inte ha något mot det utan att det smärtar. Förmodligen är det ledbandet som strejkar och nu har jag gått med detta eländes ont till och från i ett år. I dag är det bara "till"....inte ett steg utan att jag känner av det och det är inte ens smärtfritt i vila. Ni hör..inte går jag till läkaren i onödan..fniss.

Ha en underbar fredag.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blött på vägarna..

Permalink

Min livskamrats dag........  (Mitt i livet) Publicerat fredag 07 mars 2014 06:15

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min livskamrats dag........

I dag är det en stor dag i Lyckebo...mannen min fyller 60 år och vi ska fira honom med familjemiddag senare i dag. Barnbarnen kommer hit och det blir en härligt stojigt firande...precis som det ska vara{#}

Stort Grattis och puss finaste..........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min livskamrats dag........

Permalink

Blev rörd  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 06 mars 2014 19:39

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev rörd

I dag kom chefen och hälsade på under förmiddagen och överraskade mig och min arbetskamrat. Vi fick var sin underbar stor orange ros och en rosa tårta. Vi blev förstås förvånade och gapade stort....vadan detta??? Hon ville bara visa hur mycket hon uppskattade oss och gav oss ett leende som sken upp hela personalrummet. Gissa om vi blev rörda och såklart kom tårar på oss båda. Denna dagen har sen dess varit som en dans och vi har kännt oss så upprymda.

Tack Brittis för detta{#}

Permalink

Annonsen kom in på min livskamrat.....  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 06 mars 2014 06:02

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Annonsen kom in på min livskamrat.....

Onsdagen rullade sakta förbi i går och det var en lite tyngre fastedag. Jag kände så goda matdofter vart jag än kom och för att pina mig ännu mer så lagade jag en köttgryta som vi ska ha till middag i dag. Men....{#}......vågen visade att jag tappat tre kilo sen jag startade det hela så jag är verkligen nöjd med resultatet. Är det inte värre än att man överlever fastan varenda gång så är det bara att köra på{#}.

Jag har haft häcken full om dagarna med förberedelser inför 60-årskalaset som ska pågå i dagar två så datorn har fått vila. Annonsen med grattishälsning till maken som jag skickat in till en annonstidning som delas ut till alla hushåll i Kiruna såg fin ut och ungarna hade också satt in en hälsning. Såg att mannen i mitt liv uppskattade det.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Annonsen kom in på min livskamrat.....

Jag ska valla snabeldraken och tvätta lite innan jag åker till jobbet men först blir det en frukost bestående av äggröra och lite bacon, mums fillibabba. Det är en plussgrad ute och flaggan på verandan viftar mot norr. Tack för sydliga varma vindar, det här blir en ypperligt fin dag för det har jag bestämt{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Annonsen kom in på min livskamrat.....

Permalink

11 stycken människobarn  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 05 mars 2014 06:21

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 11 stycken människobarn

Oj oj så jag har jobbat i natt, har varit dagbarnvårdare och haft elva små glin att vaka över. Då är det inte konstigt att man känner sig lite trött så här i ottan{#}. Faktiskt så har min verklighet varit sådan för många år sen då jag jobbade med detta yrke, dagtid såklart, och antalet var också detsamma vad gäller barngruppen. I dag skulle jag nog inte ha orkat med att hålla reda på en hel hop små människor.

Ute är det strax fullt dagsljus och himlen är grå, det blåser pyttelite och graderna ligger på -2. I går när jag åkte hemifrån hade vi fjorton grader kallt så det svänger rejält.

Nu ska jag sätta lite fart på dagen, alla inköp till makens födelsedag är ogjorda så det finns en hel del att ta tag i....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 11 stycken människobarn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards