lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 2 maj 2016

Av lena-i-lyckebo - 2 maj 2016 20:26

 

 

Så där ja, nu är 3 åringen firad och hon var så glad över presenterna. Tänka sig att minsta barnbarnet börjar bli en stor dam. I dag har jag tagit ut sommarmöblerna och allt pynt som jag kommer att svära över då det är dags att plocka in alltsammans igen till hösten. Varje visa år efter år men det är lika roligt varje vår. Det bästa av allt, nu har jag köpt nya foppatofflor och vinterskorna är ute i förådet, halleluja  


 

 

Mammas och pappas balkongmöbler sparade jag och dom gör mig så glad. Tänk att på  dessa satt dom ute på sin balkong i ett blomsterhav som jag fixade varje år, många fina minnen. 


 


Ystra glada hundar ränner runt på gården och snosar på nya dofter som kommit fram sen snön smält bort.  Allt doftar annorlunda efter en lååååång vinter.


 


Isen ligger kvar efter stränderna men i strömfåran är det öppet vatten. Svanarna, änderna samt fiskmåsarna har börjat anlända och det är livat värre här ute i Laxforsen kan jag lova. Ett  underbart oljud som jag kan lyssna på hur mycket som helst.


 


Jag väntar ännu på ett datum för operation men här i norraste norr mal kökvarnarna långsamt minsann, mina besvär är lågpriotionerad  men ändock gör det att jag inte klarar av att jobba alls. Bortdomnade händer och värk så fort jag försöker vara ambitiös är notan så det är bara att bita ihop och ha tålamod.

 

Nåja, puss på pannan och må bäst   

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards