lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 17 september 2015

Av lena-i-lyckebo - 17 september 2015 20:40

 
  Om en stund är det dags att nanna kudden här i Lyckebo. Graderna ute ligger på 10,5 och det småregnar. Det ska tydligen bli riklig nederbörd dagarna framöver men det struntar jag i. Inne i stugvärmen mår man bra och det finns alltid lite pyssel som man kan göra så det går ingen nöd på oss  .  Tänker på alla dom som har det svårt i sina liv och sänder en bautastor kram.

Vi har varit upp till stan och hälsat på barnbarnen och deras föräldrar i eftermiddag. Kramar och mys för hela slanten, tänk vad underbart det är att ha dom i sitt liv.


Natti natti och sov så gott  

 

   



Av lena-i-lyckebo - 17 september 2015 19:25


 



Efter läkarbesöket på fredag så drog maken och jag samt våra tre stycken fyrbenta vänner i väg med husbilen mot Karesuando, vårt mål var Järmää som ligger 4,7 mil in i fjällvärlden och hela körsträckan hemifrån är 20 mil enkel resa. Vi är småviltsjägare och Ripa ville vi gärna få med oss hem igen och fem fick vi  . Det var en fin helgtur men kanske för varmt. Vi traskade många kilometrar i 24 graders värme och det blev många sköna raster under dagarna. 


 


Den här platsen är en av mina favoriter att campa på i fjällvärlden. Lainioälven porlar och svalorna flyger nästan på en under sina jakter efter insekter. Ingen tele eller radio fungerar däruppe för det är många mil till närmaste mast så man är helt utan kommunikation med omvärlden, en lisa för själen.


 


Fniss, det är en konst att husera med tre busar i en husbil och man får ta det som det är. Visst blir det sand och annat smått och gott i bilen men jag stänger av mig själv och bara njuter av att vara ute med maken och få göra precis det man känner för.


 


En av alla raster under lördagen. Massor med vatten behövs tankas och goda smörgåsar slinker ner. 


 


Ja, nu har hösten startat hos mig, naturen sprakar i färger som bara den här årstiden kan ge. Vi har städat bort "sommaren" på gården och inget ligger i vägen den dagen den första snön faller.


 


En trött Lena kvällen då vi kom hem igen, nog känns det i benen att man varit ute och gått i dagar två i fjällterräng men ack så ljuvligt ändå.


 


Ha en skön afton gott folk/  

Av lena-i-lyckebo - 17 september 2015 14:42



 


Våran lilla prinsessa har fyllt år förra veckan. Hela 5 år och så snusförnuftig och förståndig så fammo känner sig vilse i pannkakan på en del områden, he he.


 


Hon önskade sig "Frostsaker" och maken och jag irrade runt på affärerna och sökte efter nåt som vi inte hade en aning om vad det var. Det slutade med My Litle Ponyleksaker för det nämnde hon också i förbifarten, pust.


 


Ett stort ögonblick för en prinsessa....Ljusen ska blåsas ut och efter några hårda pustningar så lyckades hon.


 


En uppskattad present från oss




 



Jag är sjukskriven för närvarande. Har haft domningar och brännande känsla i högra handen i många år och nu är det så illa att jag tappar saker i golvet och har ingen kraft i näven. En kortisonspruta blev det i fredags och hjälper inte detta så opereras jag framöver. Artros i handleden samt Karpaltunnelsyndrom blev diagnosen och vila gäller.

 

Mera inlägg kommer i kväll, ska upp och hälsa på lilla familjen först  




Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards