lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av lena-i-lyckebo - 10 maj 2015 18:17

 


Tittut, här är jag igen efter ett litet uppehåll. Jag har haft bloggtorka och det är inte ofta sånt händer men efter nio års daglig uppdatering så är det kanske inte så konstigt...ibland måste man vila upp sig  . Dagarna är full av aktiviteter för mig, jobbet, barnbarnen och och mycket annat har fått min uppmärksamhet och jag mår alldeles prima i mitt liv. Så här såg det ut för två veckor sedan hos oss, lite snö låg kvar och det var en mulen helg men småtjejerna förgyllde våran dag. Lilla Moa skulle fylla två år om någon dag och önskade sig en egen cykel och det fick hon också av oss. Det var ju inte så roligt att låna storasysterns gamla som var för stor utan en liten trehjuling fanns i paketet som hon öppnade


 


Gräsmattorna hade i alla fall blivit snöfria men det var för blött att starta krattningen.


 


I dag...solsken och försommarvärme. Mina plantor börjar sätta fart och det nästan hörs hur fort det växer.


 


Rönnens knoppar har precis brustit och det jublar i mig...det blir en sommar även detta år för det snöade faktiskt i början på veckan och man bara suckade.


 


Jag har städat på verandorna i dag, tvättat av utemöblerna och även glasverandan fick en uppfräshning. Skurat och rent med tvättade mattor och lite nytt pynt.


 


Tomatplantorna växer alldeles för snabbt, jag borde byta till stora hinkar nu men det tar ju så mycket plats innan jag kan ha allt ute. Har 6 plantor så jag får ge bort några för alla går inte att behålla. Dom blommar redan och det är ju inte ens i mitten av maj ännu.


 


Älven är öppen i strömfåran men ännu ligger isen kvar efter stränderna. Fiskmåsarna, svanarna och änderna har anlänt så det är ett fasligt liv på dom.


 






Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards