lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 2 april 2015

Av lena-i-lyckebo - 2 april 2015 19:45


     


Vi kom iväg under måndagen och efter många vändor upp till Krokvik med alla lass så kunde vi åka med skotrar och kälkar till kojan. Plussgraderna smälte snön efter landsvägen och snömodd fastnade överallt.

 

 



Väl framme så värmde jag renkättsoppan på järnspisen för vi var alla hungriga som vargar....man måste ju se till att karlarna får i sig energi inför bygget  


 


Japp, så var det igång...


 


Första väggen snart på plats, vi försökte hinna så mycket som möjligt innan mörkret började falla...


 


En fantastisk måndagsafton. Alldeles knäpptyst och en vacker solnedgång...


 


Tisdag...plussgrader och snöfall hela dagen. Vi var blöta men jobbade på i alla fall. In i stugan och bytte kläder...hängde upp dom ovanför järnspisen så det fanns ombyte igen till nästa gång....


 


Kocken för dagen....Thomas var tålmodig och gräddade "kolbullar" över öppen eld och det var helt otroligt gott...


 


Så var uthuset nästan klart...innan vi for hem så hade jag inrett toan och vi fick in all ved från det gamla fallfärdiga uthuset...så skönt att detta är gjort.


 




 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards