lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 29 mars 2015

Av lena-i-lyckebo - 29 mars 2015 20:50

 

 

Tack finaste brorsan för en underbar laxmiddag, tänka sig att saffran, chili och vitlök  i såsen kunde göra en rätt så god. Maken blev så mätt och trött en stund så han tog en slummer i soffan medans vi andra surridurrade om allt och ingenting...en skön och avslappnad afton. I kväll så har det sista packats ned som vi ska ha med oss i morgon...jag gissar på att mannen i mitt liv är uppe före tuppen och starten blir tidig.  Det pirrar i magen av förväntningar och det ska bli härligt att åka bort även om det bara är för ett dygn. Vi kommer att åka emellan några dagar efteråt och pimpla, det finns stora vackra rödingar i sjön som jag gärna vill dra upp  .

 

 

 

Ha en skön afton......  

Av lena-i-lyckebo - 29 mars 2015 16:05

 

 

Brorsan och hans kompis Thomas har varit här och vi har lastat nya förrådet på släpet. Det blir minst fyra vändors körning upp till en fjällby som heter Krokvik innan allt som ska med är på plats. Sen bär det av med skotrar och timmerkälkar till våran "OAS"...kojjan  . Jag har lagat en bautastor sats med renköttsoppa och givetvis finns god klimp med. Den ska vi värma upp till middagsmat på järnspisen under dagen, gubbsen behöver fylla magarna för att orka med att riva den gamla byggnaden och sätta upp den nya.


I dag är det plussgrader ute men tyvärr så blåser det lite för mycket. Jag har inte hunnit vara ute men en vända blev gjort till Jukkasjärvi för jag hade glömt att handla våtservetter i går som vi ska ha med. 



Nu ska vi ta skotrarna och åka ner till brorsans stuga, där bjuds det på en Laxmiddag ....  

 

 




Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards