lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Februari pågår...

Av lena-i-lyckebo - 14 februari 2015 17:27

 


Det är ett tag sedan jag skrev något här på bloggeriet men nu blev det av...Äntligen har jag fått nya rutiner i mitt liv och har hunnit smälta att älskade mamma är borta. Jag kan åka hem direkt efter jobbet och en helt annan vardag har öppnat sig utan oro och ångest över att en person i mitt liv mår dåligt...Visst kommer det tunga stunder då jag längtar otroligt mycket efter henne och jag saknar telefonsamtalen och att ge henne en puss på pannan ....livet går trots allt vidare och det känns inte lika tungt nu om jag jämför med December och Januari...det är tur att vi människor klarar av mer än vi trodde oss kunna....


 

Jag stannade upp en stund på gården i torsdags innan jag klev in i bilen och förundrades över hur ljust det redan är vid sjusnåret på morgonen. Solen är på väg upp i öster och jag behöver inte ha helljusen på bilen tända...underbart och man känner sig mycket piggare... en mycket fin tid stundar då våren kommer.




 


Björnberget badar i solsken....visserligen har vi - 15 i dag men man känner ändå att solen värmer.


 


Ett evigt plogande har det varit för det har fallit snö dessa februaridagar...stormbyarna har avlöst varandra och man har knappt kunnat vistas utomhus.


 


Snart ska jag sitta här på verandan och lapa sol, det är inte så länge kvar och bara tanken på att placera ut badpoolen får det att kittlas i magen.


 


 

Förra fredagen var jag till minneslunden för första gången sen mamsen dog. Tur att jag var ensam på platsen just då för tårarna forsade och jag kände mig så ledsen... Det kändes  tungt men efteråt var jag lättad och kände att hon var med mig...


 



Jag har pysslat inomhus under dagen och såklart bytt gardiner igen, fniss. Lite grönt piggar upp och jag tycker om dessa stormönstrade....få se hur länge dom får hänga uppe  



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards