lena-i-lyckebo

Alla inlägg under december 2014

Av lena-i-lyckebo - 13 december 2014 16:52

 


I dag har jag vilat och inte flängt omkring, en hemmadag i lugn och ro. Jag är sjukskriven av läkaren för en inflammation i stora muskeln som sträcker sig över höften och ända ner till knät, ont när jag rör mig men det blir säkert bättre med sjukgymnastiken som ska börja nästa vecka. Hundarna fick tuggben i dag och Zunnis stil i fåtöljen slår det mesta. Den hunden kan inte bete sig normalt, fniss.


 


Jag var till Jukkasjärvi i dag och handade lite mat. Utanför IceHotel var det full rulle, turister överallt och alla från olika länder.  Det var öppningspremiär i går med pompa och ståt så nu är hundspannskörningarna igång och skotersafarin med så många fordon i rad så det ser ut som ett ringlande pärlhalsband i mörkret från lyktornas sken...mysfaktor  . Vi ska ta oss en riktigt lång och skön bastuafton här i Lyckebo, skön musik och surridurr är en höjdpunkt varje veckoslut.



  Lena 

Av lena-i-lyckebo - 12 december 2014 20:14

 

 

Så mycket vårdande och omsorg det är omkring mig just nu. Inte för min egen del men för älskade mamma. Hon är så skör och bräcklig i sin sjukdom och jag lider helvetets alla kval när jag ser henne. Jag säger bara....fucking cancer...den sjukdomen är såååå grym och ord finns inte..I dag kom hon hem efter några dagar på sjukhuset, helt uttorkad och omtöckad var hon när hon kom in efter felmedicinering med alltför starka morfinplåster. Som anhörig litar man på sjukvården men i det här fallet så blev det fel. Lite starkare har hon blivit men mitt hjärta gråter......När du inte orkar ensam, älskade diamant, så orkar jag för oss två  

 

 


Jag uppskattar er som fortsätter läsa mina rader utan krav på att få feedback, det är dom sanna vännerna som visar sig när livet krisar.... Vintern är här i Kiruna, inga smällkalla dagar har visat sig ännu och bygget av IceHotel är på högvarv. Jag ser från köksfönstret hur snökanonerna jobbar på och det är en massa hundspann som redan kör turisterna ute på älvstranden...mysigt.

 

 

Nyss inkommen från bastuhuset...härlig snö ligger som ett täcke i naturen och kanske jag lyckas få lite Julkänsla i mig , jag har framtidstro trots situationen...mina barnbarn och kärleken till mannen i mitt liv och sönerna ger mig så mycket styrka...

 

 

 

 

All kärlek.......  

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards