lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 22 december 2014

Av lena-i-lyckebo - 22 december 2014 21:02

 

 

Sakta sjunker temperaturen här i Lyckebo, -14 och mycket kallare ska det bli under Julhelgen. Jag räknar med ca -30 så det är bäst att ta in ved till braskaminen .

 

I morgon, efter det att jag kört brorsan till flygplatsen, så ska jag snabbt julstäda för barn och barnbarn kommer för att fira julaftonen hos oss. Det har släpat efter och mina rutiner blev inte som dom brukar detta år, normalt så har jag gjort bort sånt vid den här tiden men men...det är som det är och vi står nog ut med lite damm.

Strax ska vi släcka ner och sova, hoppas att den här natten blir bra med oavbruten sömn.

 

Sov så gott och natti natti....  

Av lena-i-lyckebo - 22 december 2014 18:22



 


Måndagen passerar snabbt och jag känner en stor lättnad. Efter tre timmars sömn i natt så har dagen ändå gått förvånande bra, besök hos begravningsbyrån och även boutredaren är fixat och klart och datumet för mammas begravning är bestämt. Kanske jag våndats över allt som skulle ske i dag och därför sov jag oroligt och vaknade svettig och hade ont i magen och ångest. Det är baske mig inte lätt att förlora en anhörig och hela kroppen känner av att livet blivit förändrat. Jag tänker på alla dessa månader då jag fixat och donat runt henne och all oro och stress varje gång jag åkt därifrån. Känslan av att lämna en liten övergiven fågelunge varje gång jag lämnat henne ensam och våndan över att hon hade smärtor som lindrades av morfinplåster...huvvaligen.

 

Nu har en stor sten av börda i mitt hjärta lossnat och jag pustar ut...ångesten och det magonda har släppt. Jag har börjat få tillbaka min energi igen. Jag vet att mina älskade Diamanter är tillsammans igen och känner en sorts glädje som jag saknat länge länge....
  


I morgon åker bror min hem och jag måste säga att vi varit ett fantastiskt team...Inga ord har behövts i onödan och vi har jobbat på...eniga...


Puss på pannan från mig...  


ö

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards