lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 21 december 2014

Av lena-i-lyckebo - 21 december 2014 21:59

 

 

Såååå underbart, i morgon är det en dag som jag ivrigt väntat på...... Vintersolståndet.

 

Tänka sig att sen vänder det och solen börjar sakta ta sig upp igen och snart ser vi alla här uppe ovanför Polcirkeln den underbara gula bollen igen....Lika fantastiskt varje år och den fjärde Januari så ska jag fota och uppleva glädjeyran som jag alltid gjort.

 

"Gubbsen" har gett upp för i kväll och lagt sig...själv ska jag göra samma sak. Maken jobbar i morgon så jag och brorsan blir själv. Vi har en del att göra under förmiddagen och sen åker vi upp till stan där det råder Julhysteri....Jag antar att inte många besöker begravningsbyrån som vi måste men så är det....

 

Puss på pannan och sov så gott...    

 

 

Av lena-i-lyckebo - 21 december 2014 16:31

 

    

 

Undra om småtöserna har varit snälla i år...tomten tycker det minsann  .


 

 

En mjukisapa slank ned i kassen då vi var till stan, kunde inte motstå den och kanske den blir poppis hos Moapigan våran. Lovat och svurit att nu är klapparna handlade och som tur är så har julklappspappret tagit slut....  


 



Vi småmyser i Lyckebo denna söndag, brorsan, mannen i mitt liv och jag sitter och kopplar av vid datorerna och har tagit ett glas öl.....snart vankas det middag och sen slapp framför TV:n...


Finaste brorsan har bott hos oss i tre dagar, vi har stöttat och jobbat ihop med att tömma och fixa allt som måste göras denna tunga vecka. Älskar dig men det vet du  . På tisdag åker han hem till sitt i Sandviken men vi har tät kontakt, min bror och jag....

l  


Ha en skön söndag gott folk......  

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards