lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 19 december 2014

Av lena-i-lyckebo - 19 december 2014 18:45

    

 

I dagarna två har maken , jag samt min underbara bror varit i mammas lägenhet och tömt den....Vi kände att vi ville få det gjort och inte dra ut på det hela tills efter jul och nyår. Det hade varit gruvsamt att riva upp alla känslor efter en längre tid och också ha detta som ett tungt täcke över sig hela denna långa helg som stundar. En stor lättnad föll över oss ikväll och vi har turats om att slumra till i fåtöljerna här i Lyckebo. Många tårar har fallit när man sorterat bland sakerna och många minnen har poppat upp. Fasiken så jobbigt allt är när en nära anhörig gått bort, det är inte bara sorgen utan allt praktiskt runt omkring....en trötthet har kommit över mig men den är också naturligt i detta läge och hör till sorgearbetet...snart så kommer ljuset tillbaka i mitt liv och man kan se framåt med glädje igen...jag vet....  Under dom sista sju åren så har jag mist lillebror, pappa, två fastrar, en moster  och nu mamma...sist men också tärande är tre älskade hundar samt två underbara katter som också dog under dessa år..........man orkar..

 

I morgon ska vi plocka ihop lite småsaker som inte rymdes i bilarna och sen behöver jag inte besöka den platsen mera...ett avslut. På måndag ska vi till begravningsbyrån och planera begravningen mm, jag tror att det kommer att kännas OK och sen får man en time out ett tag......

 

 

Vi har ganska milt, -7,9 men mycket snö har fallit....alla julklapparna är inslagna, förutom dockskåpet och ligger så fina under granen...jag har tänt värmeljus i kaminen och vi känner en inre frid.

 

Bastun är snart varm och karlarna ska ta sig en härlig saunakväll...jag ska bara duscha när dom är klara därute och sen är det natti natti här ute i skogen vid älvens kant...

 

 

Puss på pannan alla underbara människobarn...

 

 

 

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards