lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Tjofs så var dagen snart slut

Av lena-i-lyckebo - 13 oktober 2014 18:01

 

 

 

Måndag ->   ->   -> snart ett minne blott. Vaknade i ottan och strax före väckarklockans ettriga signal, tröttare än vanligt men det beror mest troligt på att det är mörkt ännu vid 5- tiden. Kroppen vill ju fortsätta sova men jag visade vem som bestämde  . Dagen har rusat fram och helt plötsligt så är man hemma igen efter en heldag i stan.

 

Jag såg i dag att Björktrastarna har samlats i stora flockar så nu är tiden mogen för dom att flytta till sydligare nejder. Ännu finns det Grönfinkar och Bergfinkar utanför mitt köksfönster men dom packar nog också ihop och drar i väg. Stannar dom så får dessa krakar uppleva en vinter dom sent ska glömma för det brukar bli närmare 40 minusgrader några veckor varje år här ute i skogen.

 

I kväll blir det inte mycket gjort för mig, ska lägga oss tidigt för att vakna pigga i morgon. Maken ska ut på Ripjakt och jag ska jobbelijobba.

 

 

Kramis......  

 
 
Nyckelpigan/Barbro i Piteå

Nyckelpigan/Barbro i Piteå

14 oktober 2014 08:20

Hej Lena. Jo dom små liven har det kärvt under vintertiden. Det är tur att det finns människor som matar dom. Jag är en av dom och jag vet ju att även du gör det. Det är pampigt också att se när tranorna samlas och tjattrar i skyn och formatera sig som en plog och drar iväg söderut. Det har jag sett många gånger och förundras varje gång att "det funkar". Naturen är otroligt inrättad.

http://nyckelpigan-i-norr.bloggplatsen.se

 
pearl1

pearl1

14 oktober 2014 08:52

Här nere i Skåne har oxo fåglarna börjat samla sig i flockar....Bla: duvor, starar o del mindre som jag inte kommit så nära så jag sett vad förena....

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards