lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Vintern, visst är den härlig.....

Av lena-i-lyckebo - 10 oktober 2014 16:24



 


Ute faller skymningen redan, tänka sig att vi är inne i oktober och kylan har börjat visa sig, -2 grader. Isen har lagt sig på lillsjön nedanför våran tomt och bilarna står på motorvärmare.  Det känns attans skönt att ha plockat undan "sommaren" och alla måsten som man känner. Värmeljus är köpta och förberedelserna inför kommande vargavinter är klara så nu är det dags för oss här uppe att rusta för en lång vintertid. Det är inget som jag bävar över utan tvärt om...jag älskar snö och att se naturen klä sig i vitt. Nu kan man kura inne och pyssla med hemmet i lugn och ro, man måste inte vara ute och jag blir otroligt inspirerad av att göra om här hemma. Har redan hunnit med att måla om alla väggarna i sovrummet för nån vecka sedan och ändrat färgstil  .



 



Finns det fler som älskar vintern.....?


 

 
 
mlisan

mlisan

10 oktober 2014 19:48

Jag älskar alla årstider! Alla har sin charm och alla är så vackra tycker jag... Perfekt att få blandningen som vi har här i Sverige :)

http://mlisans.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

10 oktober 2014 20:01

Hej,Lena.Roligt att du tittade in.Jag kommer och hälsar på,fniss.
Älskar ju också vintern.Men här i söder har vi haft idag +15gr.
Saknar verkligen bloggspace.
God-Natt&Sov-Gott.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

10 oktober 2014 21:07

Ja vintern är fin. Men jag vill inte den ska vara för lång. Gillar alla årstiderna, mest våren.
I min värld ska det vara vinter i december, januari och februari med sådan kyla att det knarrar under skorna när man går. Vår ska det vara mars, april och maj med möjlighet till utefika i soliga lägen, så mysigt med alla vårblommor, lommande fruktträd. Sommar juni, juli och augusti. Hösten (lika fin som årets) september, oktober och november.
Kramis

http://surridurr,wordpress.com

 
pearl1

pearl1

11 oktober 2014 10:06

Hej....Är en som gillar alla årstider men några "sticker" ut...!!
Våren o hösten... Tror man tycker bäst om den årstid , då man blev född.I mitt fall hösten..!!"Ögongodis" av naturens färgpalett...Våren, då allt spirar på nytt . Sommaren , känns som ett "mellanspel med många "måsten. Vintern, tja utan snålblåst o snöstormar, en vilandes, "kurandes" tid av planering för kommande vår samt inomhuspyssel..Mysigt i sig..

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards