lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 27 september 2014

Av lena-i-lyckebo - 27 september 2014 17:42



 
  


Hej alla finaste som kikar in hos mig. Det är ett tag sen jag uppdaterat men jag har faktiskt inte orkat engagera mig för i hela fyra veckor har en dunderförkylning härjat i min kropp. Det hela slutade med ett andra läkarbesök och då hade jag dragit på mig luftrörsinfektion- bihåleinflammation samt öroninflammation...sånt tar musten ur en.. Jag tappade hörseln totalt och det var kämpigt, tydligen svullnad bakom trumhinnorna som täppte igen, nu är det bara kvar i höger öra men det är  såååå irriterande. Fy fasiken för dom som är hörselskadade, man är i en bubbla och känner sig avskärmad från yttervärlden.....inte helt lätt.....

 

 

 

Så här såg det ut i tisdags då jag, efter tre veckors sjukskrivning, äntligen var tillbaka på jobbet. Det blev vinter över en natt men det mesta har tinat upp i dag  men vi fick en försmak av vad som komma skall. Träden hade inte hunnit fälla sina blad så dom var nog lika överraskade och snopna som oss tvåbentingar.

 


 
  


Gräsmattorna är snöfria igen här ute i Lyckebo och isen på våran lillsjö nedanför gården blev isfri ....Jag hade faktiskt föredragit att ha nysnön kvar och vintern hade gärnat fått stanna. Det blev så ljust ute och luften doftade så gott, inga smutsiga tassavtryck inomhus och glada ystra hundar som rullade runt i det vita.


 


Det ser ut som Towe funderar....hon saknar säkert också det som föll i början på veckan för i kväll regnar det och det är inte vad vi vill ha.  Maken har bytt till vinterdäck på alla bilarna samt släpet i eftermiddag så nu behöver man inte vara orolig över ifall det är glashalt när vi ska till jobbet nästa vecka.

Bastukväll stundar och sen mys med någon bra film......kramelikramen och.......

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards