lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 10 september 2014

Av lena-i-lyckebo - 10 september 2014 15:58

    

 

Seeeegaste förkylningen på länge härjar ännu i min kropp och knopp. Var till vårdcentralen i måndags och fick diagnosen övre luftvägsinfektion samt bihåleinflammation. Inget penicillin skrevs ut för efter provtagning visade det sig att det är ett virus som spökar. I dagar två har jag varit lomhörd, är så igentäppt så hörseln påverkas...suck. Blev sjukskriven denna vecka ut men misstänker att det blir ett återbesök på måndag.

 


Vi har haft sköna sommardagar, ca 16 grader varmt och vindstilla. Vattennivån på älven har sjunkit och stränderna har vuxit enormt. Brorsan har varit här i en vecka och haft tur med fisket, stora rejäla Harrar har dragits upp.

I går var vi och firade våran lilla prinsessa som fyllde 4 år, tänk så fort tiden går. Hon var sjuk, förkyld, men fammo och faffa utmanade bacilluskerna ändå och var där några timmar. När vi kom hem så var jag trött och softade resten av kvällen, brorsan dök upp på middag och vi passade på att sitta ute vid grillplatsen där bacon och ostkorvar grillades och först vid 20.00 gick vi in för ett duggregn började falla..

 

Maken har varit på ripjakt med Zunni i dag men ingen fågel följde med hem i ryggsäcken. Jag längtar så att kunna få orken tillbaka och kunna hänga med på dessa turer men först och främst är det viktigaste att viruset försvinner och energin återvänder.

I tisdags så fotade han detta, en stolt hund och en mallig husse  

 

 

 

 

Det blir en basturunda i kväll, hoppas att värmen och fuktigheten ska sätta fart på läkningen i mina bihålor, hoppas hoppas.....  

 

  Kram från mig....

 

 

 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards