lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 3 september 2014

Av lena-i-lyckebo - 3 september 2014 11:23

 

 

 

En fjälltur i måndags avverkades men jag kände mig så tung i benen den dagen. 11 kilometer fjälltramp och jag var totalt slut när vi kom hem. Skulle kanske ha haft en åtanke på att halsen faktiskt gjorde ont under söndagen och att en förkylning låg och lurade. I går natt bröt helsiket ut men jag kämpade mig genom hela arbetspasset fast det var ingen lek precis. Hostatackerna avlöste varandras och jag hade feber när jag äntligen var hemma igen. Fasiken så mycket skit som händer just nu, är det inte ryggen så anfaller bacilluskerna min kropp. Under lördagen så var vi på 50-årsfest  och vi åkte minibuss med många andra dom 9 milen till en by där födelsedagsbarnet befann sig, tre till låg sjuka under söndagen så jag förstår vart smittan kommer ifrån.

 

 

 

Så här blå var himlen i måndags och graderna uppe på fjället låg på 16, svettigt värre för oss alla. Massor med vatten gick åt och många längre pauser.

 

Höstens framfart har startat här i Lyckebo, en del björkar fäller sina gula blad på gården och rönnen har börjat ändra färg.

 

 

       

 

Många tycker säkert att det verkar allt för tidigt med såna här foton men här uppe, ovanför Polcirkeln, så måste naturen ha lite framförhållning. Hux flux så kan det falla ner nån snöflinga, det har vi varit med om många gånger men ännu så dyker det upp många varma vackra dagar till innan vintern anländer.

 


 

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards