lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Min sommardag i dag, 24/8.

Av lena-i-lyckebo - 24 augusti 2014 20:16

 

 


Woow, sicken sommardag vi haft här i Kiruna. Jag och min underbara Beardedcollie Towe gick på en promenad i skogen och båda njöt vi av att få vara bara själva, hon och jag. Min rygg har trilskat rejält och att sitta still gör bara saken värre så det var en lösning att röra på mig.



Att hösten knackar på dörren märks på skuggorna ute. Solen står inte lika högt och allt ser annorlunda ut, vackert i mitt tycke.



Svettigt har det varit under dagen men jag har ändå lapat sol på verandan. Ännu går det att bättra på solbrännan.



Vi bor uppe på en rullstensås och utsikten är magnifik överallt. Så här ser det ut en bit ifrån Lyckebo. Jag stod en lång stund och filosoferade innan jag och pluttan sakta promenerade hemåt igen  



Efter en natt med dålig sömn på grund av smärtor så ska jag masa mig i säng tidigt. Om ryggen är lika trilsk i morgon så får jag vackert hejda mig och stanna hemma. Inte kul att sjukskriva sig men nöden har ingen lag, efter många år så har jag lärt mig "vart skåpet ska stå"  




        

 
 
Eleonors

Eleonors

24 augusti 2014 22:06

Käre vännen. Måtte du slippa sjukpenning, den är ju lika med noll från början och sen är den ett skämt. Det viktiga är att du mår bra.
Själv har jag tidigare vägrat sjukskriva mig, dumt nog.
Nu är det faktiskt inget tång, utan jag längtar till jobbet igen. Gissar jag är helt slut efter morgondagen! Kramis

http://bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun

25 augusti 2014 07:29

Vackert absolut, säkert en lisa för själen att bo så grannt. Sjukpenning är det nåt jag missat? Är det din onda rygg som är orsaken?

 
Ingen bild

pearl1

25 augusti 2014 08:47

Hej.... Ta det nu lugnt och vila din rygg så det inte blir värre. Bra att röra på sig istället för att sitta/ligga still..Vackert närområde med ljuvlig utsikt ni har..Vi, får allt köra en liten bit för att se något liknande... Bor på en "grusbacke" en bit från ån som går genom kommunen i ett villaområde med åkrarna en bit bort....Ha dé..Kram..

 
gun

gun

25 augusti 2014 17:25

Vilka härliga bilder från norr och varmt har ni med. Här har vi haft regn men nu skiner solen och jag ska på APT nu.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
terriermatte

terriermatte

28 augusti 2014 11:12

Hejsan vännen.
Tack för alla vackra bilder du bjuder på ifrån det vackra norr. Jag längtar så upp dit när jag ser bilderna. Sköt om er alla och ha en fortsatt bra dag.
Kramar ifrån Marina

http://terriermatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards