lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Dygnet skulle ha fler timmar för närvarande....

Av lena-i-lyckebo - 21 augusti 2014 19:16

 

 

Så kikar jag in igen för att ge ett livstecken. Mamsen har brutit ett revben förra torsdagen och är hjälplös som en fågelunge så jag har satt mycket av min tid för att hennes vardag ska fungera så gott det går. Kikar in till henne mellan jobb och sömn så bloggeriet har inte känts som prio ett . Jag lagar till mat, handlar och ser till att hon får i sig mediciner och smärtstillande. Min finaste har det kärvt för tillfället och jag ställer upp till 100%.


 Vi är bara två på jobbet och  har häcken full, stress blir det förståss så jag känner mig väldans trött numera, dygnet runt faktiskt, men hoppas att det ska ordna upp sig då gänget är tillbaka efter sommarledigheten. Med lite tur så lyckades jag få ut en semesterdag i morgon och maken samt jag drar upp till fjällen på en dagstur. Det ska bli underbart att komma ut i naturen och tystnaden. Rensa tankarna och skaka av mig stressen. Tänk så skönt att komma hem på kvällen och vara trött i hela kroppen men med rensad knopp....finns inget härligare  .


 

 

Färgerna i naturen ändrar sig snabbt nu, blommorna har nästan blommat ut och jag ska börja rensa bort det jag planterade i korgar och lådor i våras, det får bli under helgen. Nu  blir det inte så mycket utesittande mera och jakten kommer att ta upp all ledig tid framöver.


Ha en fin kväll och puss på pannan när det är dags att nanna....  


 

 
 
Carina

Carina

21 augusti 2014 21:22

Passade på att titta in även till dig.
Kul att även du jagar.
Kommer att titta in här fler gånger,lägger dig bland mina favoriter.
Ha en trevlig tur på fjället //Carina

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

21 augusti 2014 21:28

Tack Carina, jag ska verkligen njuta av fredagen..Lena

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

21 augusti 2014 23:11

Har förstått att det här med brutet revben kan vara riktigt smärtsamt. Smärtsamt att hosta, nysa och röra på sig.
Hoppas kollegorna kommer tillbaka på måndag
Kramis

http://surridurr.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pearl1

22 augusti 2014 12:06

Hej.. Så ni har redan höstfärger.... Vi har sommaren kvar här nere i södern. Blir så vackra foton när naturen skiftar "kläder". En dryg historia för revben att läka...
Ha dé gott på fjället....

 
terriermatte

terriermatte

22 augusti 2014 12:06

Hejsan vännen.
Din mamma är viktigare än bloggen och det håller jag med om. Ibland har man inte tid med bloggen och så är det. Hoppas att din mamma snabbt kryar på sig och det gör hon för du hjälper henne så mycket. Sköt om er alla och ha en mysig helg.
Kramar ifrån Marina

http://terriermatte.bloggplatsen.se

 
gun

gun

22 augusti 2014 14:20

Tänk att ni redan har höstfärger och får plocka bort blomlådorna.
Så långt har vi ännu inte kommit men nätterna är kallare nu.
Hoppas få se bilder från fjället när ni är ute på tur.
Du får ha en trevlig helg
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards