lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2014

11 grader i dag...underbart

Av lena-i-lyckebo - 9 augusti 2014 10:20


 


God morgon i stugor och torp. Äntligen fick vi en dag här uppe i norr med svalka. Ute är det 11,5 grader och mulen himmel, en lördag perfekt för pyssel inomhus som blivit försummad.

 

 

 


Frysarna har byggt upp is och frost och nu är det hög tid att frosta av. Kupèvärmaren skyndar på det hela så det är nog gjort innan lunchdags, fiffigt eller hur  .

 

Mannen i mitt liv ska ut på "myrtramp" med Zunni om en stund. Jag stannar hemma och avstår från denna motion och slipper mygg och knott som säkert är på hugget när det blivit svalt. Blötmarkerna frodas förmodligen av dessa blodtörstiga flygfän, urk.

 

Hopp och skutt, nu ska jag pyssla på och må bra....  

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

pearl1

9 augusti 2014 12:15

Hej.. Brukar själv sätta ned /in spannar med hett vatten. Vårat , får vara till vintern för frysarna är nästan "smäckfulla"...

 
Eleonor

Eleonor

10 augusti 2014 02:44

Brrr. låter som det närmar sig kylskåpstemperatur för er. Och här för varmt. Men 20-24 grader skulle jag inte klaga över.

Nu skulle jag närapå gärna placera mig själv i frysen. Den varma kroppstemperaturen skulle nog frosta av bra! Fast jag har avfrostningsfri frys. När man inte har det så är kupévärmare såklart idealisk. Förr använde vi också dammsugare, fast gjorde om så att den blåste ut luft istället för in. Och då dammsugaren varit igång en liten stund blev det varm luft.

Mygg och knott har jag full förståelse för att du håller dig ifrån.

Kramis

http://surridurr.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gun

10 augusti 2014 05:31

Sätten att frosta av är många, hårtorken på full blås går ganska snabbt, äger ingen kupevärmare, behövs inte här i södern!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards