lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av lena-i-lyckebo - 1 augusti 2014 22:46

 


Så är det äntligen helg, fast jag måste säga att tiden gick rasande fort denna första jobbarvecka efter semestern.  Jag fixade en fin afton för oss i kväll. Vi, mannen i mitt liv samt jag och min lillebror med kompis har mumsat på surströmming och har surrat ända fram till klockan 22.00 Vi satt ute på verandan efter maten och har skrattat och haft trevligt och fredagen den 1:a Augusti blev en härlig dag att lägga i arkivet .




I morgon ska jag softa och njuta av värmeböljan som kommit åter, en kort sväng upp till stan blir det för att se till mamsen och sen bad i poolen, livet leker. Inga "måsten" och sånt utan bara vara med den som jag älskar allra mest. Tacksam...ja visst  


Vi ska sköta om töserna under söndagen, besöka Jukkasjärvi marknad och fammo ska bada i poolen med barnbarnen som maken fixat en termostat till, över 30 grader blir det. Tänka sig att vi kan bada hur mycket vi vill under höstdagarna framöver fastän graderna i luften är kallare än vad man normalt vill blöta sig i utomhus . Jag ser fram mot att ligga i det blöta och kika upp på stjärnhimlen mörka kvällar,  se kometer och sateliter fara fram och känna lugnet som vi människor behöver i dessa tider.


Puss på pannan och natti...  




Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards