lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Japp, jag lever.......

Av lena-i-lyckebo - 30 juli 2014 17:07

 

 

Blahhh, så trist det är. Man ser inte om bloggvännerna har skrivit nya inlägg och detta gör att jag inte tycker om att kika in här särskilt ofta. Men nåt livstecken kommer i alla fall då och då i väntan på att BS kanske får ett ryck och startar upp igen.........hoppas  .


 


Denna tjusiga man stod på vägen i morse när jag åkte till jobbet. Han hade inte bråttom att flytta på sig men till slut tyckte han att vägrenen lockade bättre. Det finns några renar i vårat område som pinats denna sommar av broms som gjort att dom inte haft ro att beta och det är en bra bit till fjällen där deras kamrater funnit öppna vidder och lite svalka. Det röda på sidan om tjuren är inte blod utan en reflex från nåt i bilen...bara så ni vet.

 

Första veckan är strax avklarad efter en lång semester och det har bara varit roligt att komma tillbaka. Att jag har nästan tre veckor till att ta ut känns gott och jag plockar nog ut dom i små portioner så att jag får långhelger framöver...  .

Nu har vi ätit middag och lite friskluft på det hela kommer att göra susen.  Jag ska klippa lite buskar och dona på gården för det har slutat regna och graderna är 15...inte fy skam när man bor och lever så högt uppe i landet som jag gör.

 

Kramelikramen...  

 

 

 

 
 
Ingen bild

Gun

31 juli 2014 07:59

Håller med dig, det är trist då man får leta bland gamla vänner, den gamla bloggen verkar ha gått i graven och alla inlägg också.
va skönt med 15 grader säger jag som älskar värme, men den här långa perioden med 30 graders fuktig värme tär ordentligt på en.

 
Ingen bild

pearl1

31 juli 2014 10:14

Hej....Fin ren du fångat på foto...
Saknar oxo BS o väntar .......

 
gun

gun

31 juli 2014 20:37

Tydligen kan jag inte skriva först här utan jag får vänta till någon annan har skrivit:)...
Här kom regnet i natt och luften är bra mycket behagligare nu.
Renar vid vägkanten är för oss här nere i syd sensation. Här har vi vildsvin och rådjur.
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

1 augusti 2014 10:10

Skönt att det blivit något svalare.Har varit på Öland,hög luftfuktighet
och jäkla svårt att sova dessa nätter,då det åskade rejält två nätter i rad.Fint foto på renen.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

3 augusti 2014 00:03

Wordpress har funktionen att följa andra. Upptäckte det av en slump, för inte så länge sedan ... ;)
Sedan finns ju alltid bloglovin, där du kan samla alla dem du följer, oavsett vilken bloggportal du använder ...
Vare sig du vill eller inte så behöver du faktiskt inte Bloggspace för att få den typen av verktyg. Det ser bara annorlunda ut ...

Fin ren ... :)
Hur vanligt är det med renar där du bor? Är det ungefär som för oss om vi ser ett rådjur eller en älg?

Kramen

http://imitttankerum.wordpress.com

 
Ingen bild

xklusiv

3 augusti 2014 17:54

Kul o kika in hos dig som alltid. Humöret på topp och surströmmingen är uppäten. Dagarna är väldigt heta hos oss åxå. Fyllde år i fredags men vi firade inte ens med en tårtbit. Inget särskilt hände. Inga blommor ville jag ha för katten har ändå bara ner krukan. OCH vatten på hela golvet. OK; hade kunnat ställa den HÖGT upp där hon inte kommer åt den, å då ser jag inte blomman själv. Allt är precis som vanligt här, förutom att jag trivs på mitt nya ställe. Vi ska på läger i mitten av aug. om det inte är ngt allvarligt med min mage. Röntgen den 12:e augusti. O sen blir det Öland. Renen var fin som du fångat........ Ha så gott Lena. Vet inte vad bloglovin är för något så jag får väl googla. Är inte så försjust i den här bloggen.... Kram <3

 
terriermatte

terriermatte

12 augusti 2014 12:34

Jag tror inte heller att det blir mera på bloggspace och det är synd. För allt man skrev där var ju som en dagbok som nu försvunnit för gott och det är trist. Jag har hittat några bloggvänner i alla fall och det är jag glad för. Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig dag.
Kramar ifrån Marina och vovvarna

http://terriermatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards