lena-i-lyckebo

Alla inlägg under april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 5 april 2014 09:18

Gäspar redan!  (Mitt i livet) Publicerat fredag 04 april 2014 21:49

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Gäspar redan!

Det är bara att konstatera, är man en morgonmänniska så gäspar man käkarna ur led fastän klockan bara är före 22.00 en fredagskväll. En annan tänker på refrängen och sängen då ungdomar just startat sin festkväll, men å andra sidan så får man uppleva den fantastiska gryningen varje morgon{#}.

Bastubadet var skönt och nu kikar vi på en dansk kriminalserie, jag orkar inte riktigt med i handlingen så därför kikar jag in här för att natta bloggen i stället.

Ute är det -0,9 grader och nyss har mörkret fallit över Kiruna. Tanken att snart är det dagsljus dygnet om är hisnande och jag längtar efter detta.

Natti natti, puss på pannan och sov så gott....


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Gäspar redan!

Permalink

Dom finns men har ännu ingen funktion?  (Så här bor jag) Publicerat fredag 04 april 2014 15:40

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Dom finns men har ännu ingen funktion?

Hmmm, köpte dessa tre söta dörrknoppar i dag men har ingen aning om var jag ska skruva fast dom? Ett nytt projekt måste göras för dom måste bara användas, verandan siktar jag på men har ännu ingen aning om var dom hamnar där ute{#}

Permalink

Enligt mig...ett fint resultat  (Så här bor jag) Publicerat fredag 04 april 2014 15:15

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Enligt mig...ett fint resultat

Jag blev helnöjd med tyget på verandan, så här såg det ut före.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Enligt mig...ett fint resultat

....och efter......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Enligt mig...ett fint resultat

......och grillen parkerad för att flitigt användas{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Enligt mig...ett fint resultat

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Enligt mig...ett fint resultat

Permalink

Ek Orre på besök  (Så här bor jag) Publicerat fredag 04 april 2014 13:27

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ek Orre på besök

Hejsan...äntligen helg och vila? Kanske inte många som tror mig för när är Lena i Lyckebo stilla egentligen{#}. Maken har veckovila som innebär att han är ledig en hel dag under veckan, den dagen är nu och det känns mysigt att ha honom hemma när jag slutat jobbet.

Nu efter att vi har ätit våran lunch så ska ge mig ut för att sätta upp ett vackert handvävt tyg på vindskyddet. jag är skitglad över att ha hittat det rätta och det ska bli spännande att se resultatet...nu startar helgen..{#}

Min morgon delade jag med Herr Ek Orre som mumsade på frön utanför köksfönstret. Drivan utanför är så hög att han satt i samma höjd som jag

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ek Orre på besök

Jag såg att han börjat byta päls, från vinterskruden som är lite gråaktig till den glansigt bruna. Det har startat mitt uppe på ryggen.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ek Orre på besök

Ni ser, han vände lydigt på sig bara för min skull{#}

Kramelikramen från ett soligt Lyckebo{#}

Permalink

En pigg och allert torsdag i mitt liv  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 03 april 2014 19:12

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En pigg och allert torsdag i mitt liv

Torsdag och solsken men mycket kalla nordanvindar. Jag vaknade och drack mitt morgonkaffe samtidigt som jag njöt av den vackra morgonen. En rodnande sol stiger upp tidigt och mycket mer mot öster än förra veckan så när klockan är halv sex är det solsken över hela nejden. Det är fantastiskt rogivande att vakna till denna syn numera och jag är vidrigt pigg om mornarna{#}.

Äldsta brorsan dök upp på jobbet i dag och en varm syskonkram blev det samt lite prat, jag är så stolt över mina bröder och blir lycklig när vi träffas. Han är uppe i Björkliden för att åka slalom i två veckor och var i stan för att skjutsa sin fru till flyget och skulle åka och handla med våran mamsen. Själv åkte jag direkt hem efter jobbet för min älskling var hemma för en gångs skull denna veckan. Inte missar jag att få mysa och äta middag med sällskap. 

Ett litet besök gjorde jag under lunchen hos sonhustrun, ville krama om plutteMoa och surra ett litet tag. Tuva-Lisa var på dagis just då så jag fick lite egentid med minsta barnbarnet. Man måste passa på när kusten är klar, fniss.

Tyckte mig se en gräsand i bäcken på hemvägen i dag.....våren är på väg{#}

Kramelikramen från kvällströtta damen.....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En pigg och allert torsdag i mitt liv

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En pigg och allert torsdag i mitt liv

.

Av lena-i-lyckebo - 5 april 2014 09:16

Onsdag och minusgrader  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 02 april 2014 06:39

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Onsdag och minusgrader

God morgon. Det blåser ute och solen syns litegrann bakom gråa moln. Vi har -2,7 grader och det är ganska normalt för oss här uppe i norr.

I dag ska jag stanna kvar på jobbet, istället för att åka till mamsen, och äta min lunch för det är näst intill hopplöst att hitta en parkering utanför jobbet om jag lämnar min plats. I går kom jag precis innan rasten var slut för jag fick köra runt på stan och vakta ifall nån bil körde iväg .

Snart är det helg igen och jag har planerat lite roligt att pyssla med under lördan. Måtte det bli soligt och fint för jag har tänkt mig att vara ute mycket.

Ha en skön dag.................

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -2Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -2

Permalink

Tisdag..  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 01 april 2014 19:58

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tisdag..

Hej fammo, en glad flickröst och världens sötaste ansikte dök upp på mitt jobb i dag. Hon hade sällskap av lillasyster och förstås deras mamma. Dom hade varit och hämtat Tuva-Lisas glasögon och hon visade stolt upp dom innan dom lika fort åkte av. "Kommer du och hälsar på mig någon gång?" frågade älskade ungen och fammo lovade att det ska bli av så fort jag har tid över. Lite lek och köp av leksaker blev det innan dom åkte hem för att laga mat.

Det har blåst kalla vindar under dagen och då är det helt OK att vara inomhus och jobba i stället. Jag har köpt en stor tygbit som ska få hamna på verandan under helgen. Den ska kläs på vindskyddet som vi har där grillen brukar stå mot under dom snöfria månaderna, det kommer att bli superfint. Färgerna går i husets kulör och jag är glad att hittat just detta{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tisdag..

Permalink

Härliga underbara April....välkommen  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 01 april 2014 05:59

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härliga underbara April....välkommen

Här har det sovits minsann så i dag är jag piggare än på mycket länge. Jag satte mig i fåtöljen i går för att se familjen annorlunda men somnade direkt och missade programmet. Sen direkt i sängen och snarkat hela natten så nån sömnbrist finns inte på kartan.

1:April välkommen, nu startar den tid på året som jag älskar allra mest. Flyttfåglarna börjar anlända och snart flyger svanarna förbi för att landa i öppet vatten en bit ovanför Lyckebo. Älven kommer att öppna sig dag för dag och dom kyliga dagarna blir färre.

Få se om man blir lurad i dag, ska kika in och läsa dagstidningarna för nåt litet bus brukar alltid dyka upp denna dag........{#}.

God morgon på er...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härliga underbara April....välkommen


Permalink

Magsurr eller är det kurr?  (Mitt i livet) Publicerat måndag 31 mars 2014 19:00

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Magsurr eller är det kurr?

Vips så var det kväll igen och jag har klarat ännu en halvfastedag. Min arbetskompis har hakat på 5:2 och det är mycket roligare när vi sporrar varandra. Jag har inte haft några hungerskänslor alls i dag och har petat i mig det nödvändiga för att hålla tyst på magen som protesterat ljudligt, kul när bådas våra magar surrat med varandra hela tiden{#}.

Såklart har solen varit framme hela måndagen, jag jobbar ju och säkert retas den med mig. Helgen var  mulen och trist och jag var inte ute särskilt mycket, få se hur nästa weekend ser ut.

Väntar på maken som jobbar mest hela tiden, han börjar bli sliten nu och har bara ledigt en dag i veckan för att vila.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Magsurr eller är det kurr?

Permalink

Nyklippt i eftermiddag  (Mitt i livet) Publicerat måndag 31 mars 2014 06:31

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nyklippt i eftermiddag

God morgon. Det snöar lite och graderna ligger på -7 denna sista Marsdag. Jag mår prima igen i ryggen och ska vara mycket varsam så det inte smäller till igen. Tur att sånt här händer under helgen då man är ledig för inte hade det varit roligt precis att göra en sjukanmälan och stanna hemma.

Frissan kommer till jobbet i dag, vi har en person som hjälper till ofta och hon är också väldigt duktig med saxen så när jag anländer hem i eftermiddag  är jag nyfriserad. Praktiskt och mycket lättsamt att slippa beställa tid{#}

Må bäst denna Måndag....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nyklippt i eftermiddag

.

Av lena-i-lyckebo - 5 april 2014 09:14

Blev hyfsat bra ändå....  (Så här bor jag) Publicerat söndag 30 mars 2014 17:32

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Tack och lov så släppte krampen i ryggen och sakta kom jag igång igen, värsta värken på länge och man får nästan panik. Jag har tre kotor som är förstörda i ryggen och ingen vätska emellan som skyddar, dom nöter på varandra och sitter lite löst så nerverna kan komma i kläm hur lätt som helst. En stund ute blev det men det var mulet, blåste kalla vindar så jag gick in igen efter ett tag. Man måste pyssla med nåt när inte solen är framme och i dag är det ju inte direkt lämpligt med aktiviteter.

Våra "fågelhundar" däremot hade fullt upp med att mumsa i sig solrosfrön  som jag strött ut för flyttfåglarnas skull. Hi hi, kvittrande glada fyrfotingar har vi här i Lyckebo{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Towe däremot märkte att matte var lugnare än vanligt och höll sig tätt intill mig. Hennes kloka ögon sa till mig att ta det lugnt och vila, finaste hon{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Vi har massor med snö liggandes i naturen och inget förvånar oss här uppe ifall det kommer en halv meter till innan det är dags för barmark. Tur att solen är varm om dagarna och kämpar med att smälta det vita undan för undan.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Drivorna ligger nästan över halva väggen och är tungt packad.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Ni ser, det händer lite även hos mig vad gäller vårtecken{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Ha en fortsatt skön Söndag..............{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Blev hyfsat bra ändå....

Permalink

Skit också  (Mitt i livet) Publicerat söndag 30 mars 2014 09:25

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Skit också

Ajjjjj, jag har fått världarnas ishias och kan knappt gå eller ens böja min rygg. Det är inte roligt alls att vakna och må så här{#}. Hoppas verkligen att detta släpper så jag åtminstone kan få på mig kläder och ta mig ut på verandan under dagen. Suck....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Skit också

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards