lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 27 april 2014 18:06

Köttbullar och grillkorv....  (Gulligt) Publicerat söndag 27 april 2014 17:16

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Köttbullar och grillkorv....

Morgonen startade med regn och sonen med prinsessorna kom in från husvagnen vid halv åttasnåret. Vi fikade och hade en myspysmorgon tillsammans. Tuva-Lisa tyckte att vi skulle äta köttbullar till lunch och fammo trollade fram köttfärs och gjorde "hundra" stycken{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Köttbullar och grillkorv....

Pluttan kryper och ställer sig upp med stöd, snart är det spring i benen och äventyret börjar.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Köttbullar och grillkorv....

En sol dök upp efter maten och vi har varit ute några timmar. Faffa har gjort eldstaden klar så vi grillade goa korvar och njöt ute i solskenet. Det är så fantastiskt att umgås med denna dam som har så stort ordspråk redan och är snusförnuftig{#}. Fammo känner sig vilse i pannkakan ibland och har svårt att hänga med.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Köttbullar och grillkorv....

Våra elgrindar i infarten är extra spännande, man trycker på knappar så öppnar eller stängs dom. Helt plötsligt så var Tuva-Lisa en gäst som ville hälsa på och jag måste förklara att ingen var hemma. Öppna...stäng...öppna och stäng......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Köttbullar och grillkorv....

När gänget åkte hem så åkte också vi i väg. Nu är virket hemma och maken ska sätta igång att bygga bänksofforna till grillplatsen...här är det full fart må ni tro....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Köttbullar och grillkorv....

Permalink

Barn vet mycket  (Gulligt) Publicerat lördag 26 april 2014 21:43

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Barn vet mycket

-"Fammo" Min bästa kompis i Laxforsen är inte så busig i dag? Tuva-Lisa funderar över Towe.

-"Hon börjar bli lite grann gammal och då orkar man inte göra sånt man gjorde förr" svarade jag .

-"Då är hon snart en ängel i himlen".

En fyraårings klara resonemang{#}

Permalink

Fortkörning i dag men sånt får man ta......  (Gulligt) Publicerat lördag 26 april 2014 20:48

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fortkörning i dag men sånt får man ta......

En härlig dag med sönerna samt barnbarnen har vi haft och solen stekte på så skönt hela tiden. Vi har varit ute och Tuva-Lisa har fått vara en bra stund med mig i våran gamla husbil. Vi har "kört" många mil med denna lilla snart fyraåring vid ratten men givetvis fanns ingen nyckel eller batteri i bilen. Hon älskar att sitta och fantisera där bakom ratten och fammo hade förståss säkerhetsbältet på, fniss. Det bästa var när hon körde för fort och fammo hisnade{#}

Äldsta sonen blev grattad på sin 35-årsdag fast den infaller först i morgon men vi passade på att laga en god grillmiddag och firade honom då vi var samlade. I kväll är han på fest med sina vänner.

Lilla familjen har precis gått till husvagnen där jag bäddat och gjort fint, hoppas att gänget sover skönt och är pigga då dom kommer in i morgon.

Nu ska jag städa upp lite och försöka komma i säng i tid, en rejäl frukost är tänkt när vi vaknar allesammans.......

Puss på pannan och natti....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fortkörning i dag men sånt får man ta......

Permalink

Vill visa lite.....  (Så här bor jag) Publicerat fredag 25 april 2014 22:59

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill visa lite.....

...hur långt våren kommit på våran gård här i Lyckebo......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill visa lite.....

...snö ligger ännu kvar där vi lastat den och på norrsidorna tinar det långsamt. Man ger sig inte gärna ut i det vita i skog och mark för då sjunker man ganska rejält ännu i moddsnön.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill visa lite.....

Altarnerna är snöfria och jag har sakta börjat ta ut sommarprylar, dom cerisefärgade plåtpallarna köpte jag i går och där ska ståtliga sommarblommor få sin plats.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill visa lite.....

Ett bevis...under snön är gräset grönt{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill visa lite.....

Våran vy i basturelaxen. En skön kväll är strax slut efter en skön bastu. Vi ska snabbt lägga oss för att vakna pigga inför morgondagen. Två små prinsessor med sin pappa kommer hit och vi ska rå om dom till på söndag. Köttet som ska grillas ligger i marinad och vi har förberett det mesta. En fin helg stundar.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vill visa lite.....

Permalink

Städeristädera.....  (Så här bor jag) Publicerat fredag 25 april 2014 16:16

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städeristädera.....

Woow en sån fin dag. Jag slutade klockan tolv, åkte till mamsen en sväng och pussade henne på pannan och bjöd ner henne i morgon till sonens 35-årsmiddag. Sen av med kläderna då jag var hemma i Lyckebo och solade på altanen där det var riktigt varmt. Jag har dammsugit efter "lortgrisarna" och vaskat golven, maten är på gång och jag känner mig tillfreds med livet. Fasiken sån energi jag har och  tror detta beror på min nya livsstil, fastedagar rensar rejält och lämnar plats för "påfyllning till livsanden" . Maken dök upp tidigare än väntat och han har skottat fram underredet till blivande eldshärd. Full fart fast kanske ändå på halvfart hos mig...{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städeristädera.....

Vi ska förståss basta i kväll och kika ut över en fantastisk natur. Isen ligger kvar efter stränderna och även utanför IceHotel. Det tar sin tid för isen är tjock på ställen där det är lugnvatten. Ni ser på dagens foto, det ljusare blåa är is där snön tinat bort men ännu dröjer det kanske tre veckor till innan det är öppet vatten..

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städeristädera.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards