lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 27 april 2014 18:01

Efter regn kommer..............................  (Så här bor jag) Publicerat torsdag 17 april 2014 20:58

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Efter regn kommer..............................

Jaha.....så försvann regnet och annat föll ner i stället. April i sitt rätta jag ovanför Polcirkeln{#}

En filmkväll pågår och sen är det djupdykning i säng. Vi har kanske en lång härlig tur att se fram mot i morgon...6 mil på skotern för att vistas i vårat fina lilla Rautasjärvi med brorsan och hans fru. Mycket gott att grilla över glöd och massor av sol...låter härligt och ger säkert fina drömmar i natt.

Puss på pannan finaste människobarn..........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Efter regn kommer..............................

Permalink

Vet ni vad....???????  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 17 april 2014 18:05

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vet ni vad....???????

Regnet öser ner här i Lyckebo...VILKEN LYCKA{#}{#}{#}

Permalink

Morgondagens middag....färdig att värmas..  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 17 april 2014 17:10

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Morgondagens middag....färdig att värmas..

Fääärdig, en Lasagne med 1,8 kilo köttfärsås och massor med färska örter därtill. Parmesanost emellan och tomater samt vitlök......luktar fantastiskt gott{#}. det blir mumma efter en hel dag ute i friska luften...härliga påskledighet{#}

Permalink

17 April  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 17 april 2014 16:05

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 17 April

Äntligen....Påsken har startat och jag njuter för fulla muggar av att få vara ledig några extra dagar. Efter jobbet så hängde maken och jag upp 7 kilo kött i mindre bitar för torkning, det finns inget godare än detta då man är ute i skog och mark och mumsar på detta. Först måste köttet ligga i saltlake några dagar innan det är dags att hänga ut det. Efter ca en månad är det dags för inpackning och nedfrysning, vi har finmaskigt nät runt hela torkburen för att inte fåglar samt flygfän ska komma åt köttet.

Utemöblerna fanns inte på COOP men vi ska in till stan efter helgen och kika in på Rusta för dom säljer också dessa, maken orkade inte ge sig in i tokruschen som pågick i dag av norrmän som invarderar stan just nu. Allt är ju så mycket billigare här än i Norge som bara ligger 12 mil här ifrån.

Vi har suttit ute ett tag men så gick solen i moln och jag startade upp middagsmaten. Vi ska åka upp till våran lilla stuga i morgon med skotrarna, brorsan med fru följer självklart med. En lasagne är på gångsom jag tänkte att vi ska inta efteråt när vi kommer tillbaka. Hoppas på solsken och rejäl solbränna{#}. Ännu ser jag ett och annat slädhundsspann som körs nere på älven men det är genomslag i snön så denna helg är nog den sista att ha såna aktiviteter.

En stor bukett med gulorange Tulpaner stod i en vas på köksbordet när jag kom hem i dag, finaste snubbegubben min...jag tror du tycker om mig en smula{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 17 April

Permalink

Svårt att blogga här minsann men skam den som ger sig  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 15 april 2014 21:29

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Svårt att blogga här minsann men skam den som ger sig

Seeegaste bloggspace men ändå tycker jag så mycket om dig. Är det bara under "mina bloggstunder" som det strular så in i vassen och man kan inte komma in på sajten?

När jag kom hem i dag så var det som någon stuckit hål på en uppblåst ballong och all luft försvann, inte många knop framåt har det blivit. Vi är bara två personer på jobbet och vi har haft fullt upp, jag har inte suttit många minuter sen halv åtta i morse. Under lunchen gjorde jag några ärenden på stan så inte heller då var det lugn och ro. Mitt knä sa ifrån rejält under allt rännande i dag och jag har fasligt ont i kväll men hoppas att nattvilan får allt i sin ordning igen. Börjar känna mig lite sliten så Påskledigheten kommer lämpligt, himmel så jag ska njuta av att bara vara{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Svårt att blogga här minsann men skam den som ger sig

Vi har hittat en utegrupp som ska köpas före Påsken, under tusenlappen och det blir perfekt till verandan mot älven. Även en förvaringslåda för dynorna har vi tänkt oss och vi får se vad vi hittar.

Nu är det nannadags i Lyckebo, sista heldagsjobbet i morgon och sen en kort torsdag...underbart.

Puss på pannan och natti från mig.....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Svårt att blogga här minsann men skam den som ger sig

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Svårt att blogga här minsann men skam den som ger sig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards