lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 27 april 2014 17:59

Talltita, Lappmes och.......?  (Så här bor jag) Publicerat lördag 12 april 2014 21:03

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Talltita, Lappmes och.......?

I dag har vi haft många besök av Talltitor.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Talltita, Lappmes och.......?

Lappmesar....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Talltita, Lappmes och.......?

En helt ny art dök upp som jag tror är ..Gräsmes{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Talltita, Lappmes och.......?

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Talltita, Lappmes och.......?

Permalink

Lurad på mys.....  (Mitt i livet) Publicerat lördag 12 april 2014 16:35

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lurad på mys.....

Har varit till sonen i dag och skulle sköta om Moa medans han tränade men...den lillatösen sov två timmar och fyrti minuter så jag hann knappast gosa med henne. I stället så dammtorkade jag hos dom och putsade hallspeglarna, allt för att få tiden att gå, den lilla damen fick väckas ute i vagnen när han kom tillbaka och vi kände oss lite lurade på tiden, barnbarnet och fammo{#}.

En korvgryta är i ugnen och magen kurrar vilt, rätt åt den för här är det jag som bestämmer. Den ska få lite grann att smälta och sen blir det kvarg till kvällsmål. Här slinker inga onyttigheter ner och jag håller koll på kilokalorierna fast det inte är fastedag. Till sommaren ska jag ha nått delmål två och kunna komma i fina tunikor som väntar i garderoben, tjurig är jag och skulle aldrig ge mig när jag gett mig in på något.

Många plussgraderv ute ännu och mannen i mitt liv har fått fram halva verandan ..i morgon ska jag skotta bort resten så den blir snöfri...hurra{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Lurad på mys.....

Permalink

Kylskåpsvarmt!  (Mitt i livet) Publicerat lördag 12 april 2014 08:07

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kylskåpsvarmt!

God morgon. Klockan sju vaknade både snubbegubben och jag, vi klev upp och startade dagen med att fika tillsammans. "Ring så spelar vi" skvalar i rummet och jag tycker det är trevligt att lyssna och samtidigt få veta hur det står till i hela landet.

I dag skiner solen genom ett tunt molntäcke, det har varit plussgrader hela natten och snön fortsätter att minska. Vi ska ge oss ut och börja skotta fram altanen på älvsidan så att man kan sitta därute och se ut över nejden. Nya cafèmöbler ska köpas dit ut för där brukar vi sitta när det är hett under sommaren. Det svalkar skönt från älven och martallen skuggar.

Kylskåpsdörren har stått på glänt i natt, någon av oss har varit slarvig och inte stängt den ordentligt så jag måste laga till köttprodukter som varit därinne nu på morgonen. Attans också{#}, men å andra sidan så kommer frysen att fyllas med färdig mat. Inget ont som inte har något gott med sig.

Dags att starta dagen...Japp{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kylskåpsvarmt!

Permalink

Nu...börjar det....  (Så här bor jag) Publicerat fredag 11 april 2014 21:22

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu...börjar det....

Klockan är över 21.15 och det har precis börjat skymma lite. Jag har spanat efter svanarnas ankomst över älven men såg inga i kväll. Säkert har många redan passerat men då jobbade man som vanligt och missade dom första. Nu känns inte nätterna kolsvarta mera och vi har snart ljust dygnet om. En tjusning i sig att ha såna stora förändringar här uppe och därför älskar jag mitt Lappland.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu...börjar det....

Zunni roade sig med att tugga på en vedklabbe medan vi bastade. Det är skönt när snön smälter och det är några plusgrader i kväll{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu...börjar det....

Skälla och Towe hjälper till att gräva fram sommaren. Under snön är gräset grönt{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu...börjar det....

Hmm, ganska grönt i alla fall{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu...börjar det....

En filmkväll stundar och sen bums i sängen. I morgon kommer Moa hit för att skötas av oss medan pappa Jonas tar ett träningspass. Tuva-Lisa är hos mommo och moffa i deras stuga så töserna har det bra på alla sätt och vis.

Puss på pannan och natti finaste människobarn..............

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nu...börjar det....

Permalink

Min gåva i dag....  (Mitt i livet) Publicerat fredag 11 april 2014 17:29

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min gåva i dag....

Den här glastavlan med graverad svart text fick maken av mig när jag kom hem i dag..Tydligt budskap{#}

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards