lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 27 april 2014 17:56

Tur att det är minus på nätterna  (Mitt i livet) Publicerat söndag 06 april 2014 21:33

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tur att det är minus på nätterna

 Nu är timmen slagen att skutta direkt ner i sänghalmen för en trött fammo och faffa. Himmel så gott vi kommer att sova och jag hoppas att få vakna superpigg och nyfiken på en ny vecka som ligger och väntar.

Det är -6 grader i kväll för solen värmer inte upp luften, tack och lov för det. Vi vill ha snö kvar några veckor till så vi kan åka med skotrarna till våran stuga uppe i fjällvärlden under helgerna, ligga på isen och pimpla och bara njuta av gnistrande snö och solsken. Men som alla andra år så blir vi lika snopna över hur fort det går med snösmältningen.

Puss på pannan och dröm sött.......


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tur att det är minus på nätterna

Permalink

Min älskade familj......tack för en fin dag tillsammans.  (Gulligt) Publicerat söndag 06 april 2014 19:02

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min älskade familj......tack för en fin dag tillsammans.

En solig och varm söndag mötte mig då jag drog upp rullgardinen i morse och före tio kom sonen med döttrar ner till mig. Vi har varit ute och åkt pulka, Tuva-Lisa och jag och sen gjorde sonen upp en eld så att vi kunde grilla korv över glöden. Inget smakar så gott som detta när man är utomhus och doften av björkveden får magarna att vakna till liv{#}. Att tälja grillpinnar är förstås viktigt och lillpluttan tyckte det var roligt att ha en egen som hon grillade med.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min älskade familj......tack för en fin dag tillsammans.

Det är lite pyssel med att fixa mat ute men ett roligt sådant.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min älskade familj......tack för en fin dag tillsammans.

Äldsta sonen kom också hit och vi har haft en riktigt rolig dag tillsammans. Ätit gott och lekt med tjejerna, dom var helt slut när det var dags att åka hem och Tuva-Lisa grät hjärtskärande för hon villa vara kvar. Älskade unge, fammo kommer och hälsar på i veckan som kommer{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min älskade familj......tack för en fin dag tillsammans.

Permalink

38 år men känns som i går  (Så här bor jag) Publicerat lördag 05 april 2014 21:06

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 38 år men känns som i går

Det är fullt dagsljus klockan 20.00 och man fattar inte att det går så fort just nu. Snart har vi midnattsol dygnet runt igen och även detta känns helt otroligt fast man upplevt detta i så många herrans år.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 38 år men känns som i går

Vi har bastat i kväll och samtidigt lyssnat på skön musik. Snart har vi varit tillsammans i 38 år, maken och jag, det kom vi fram till i kväll. Tänka sig att man kan älska varandra så mycket efter så många år{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 38 år men känns som i går

Hundarna börjar nog tröttna på snön och vintern för dom gräver fram fjolårets gräs som dom äter med liv och lust.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 38 år men känns som i går

En svensk film pågår på TV:n och sen är det natti natti....

Puss på pannan och dröm sött......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 38 år men känns som i går

Permalink

Städning, utevistelse och smutt på vin.....  (Så här bor jag) Publicerat lördag 05 april 2014 14:50

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städning, utevistelse och smutt på vin.....

Mumma, en sån skön lördag jag har. Huset blev städat under förmiddagen och jag har tvättat mattor och annat som samlats under veckan som varit. På med kläderna blev det efter lunch och utevistelse, inget strålande väder ..blåst och solfattigt men ändå behagligt. Jag avslutade med lite vin på verandan innan det var dags att gå in igen.....mys och livsnjutaren ler{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städning, utevistelse och smutt på vin.....

Renköttfärs är tinad och det blir biffar av detta till middagsmat, en härlig rökt och saltad färs som smakar gudomligt. Lingonsylt och mandelpotatis är ett måste till denna rätt.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städning, utevistelse och smutt på vin.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städning, utevistelse och smutt på vin.....

Maken kommer hem lagomt till middagen i dag, han ringde nyss och jag ser fram mot att äta tillsammans med honom. I morgon kommer sonen samt barnbarnen hit för en heldag i Lyckebo. Sonhustrun måste få ro för att plugga inför sin resa till huvudstaden nästa vecka. Hon utbildar sig till barngymnastiksinstruktör, det är en brist i Kiruna och efter detta så kanske fler barn kan få en chans att ha roligt med gympa. Jag ska förbereda en chiliconcarne i kväll så vi får tid att vara ute om vädret är fint.

Ha det så gott.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Städning, utevistelse och smutt på vin.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards