lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 5 april 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 5 april 2014 09:16

Onsdag och minusgrader  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 02 april 2014 06:39

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Onsdag och minusgrader

God morgon. Det blåser ute och solen syns litegrann bakom gråa moln. Vi har -2,7 grader och det är ganska normalt för oss här uppe i norr.

I dag ska jag stanna kvar på jobbet, istället för att åka till mamsen, och äta min lunch för det är näst intill hopplöst att hitta en parkering utanför jobbet om jag lämnar min plats. I går kom jag precis innan rasten var slut för jag fick köra runt på stan och vakta ifall nån bil körde iväg .

Snart är det helg igen och jag har planerat lite roligt att pyssla med under lördan. Måtte det bli soligt och fint för jag har tänkt mig att vara ute mycket.

Ha en skön dag.................

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -2Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -2

Permalink

Tisdag..  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 01 april 2014 19:58

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tisdag..

Hej fammo, en glad flickröst och världens sötaste ansikte dök upp på mitt jobb i dag. Hon hade sällskap av lillasyster och förstås deras mamma. Dom hade varit och hämtat Tuva-Lisas glasögon och hon visade stolt upp dom innan dom lika fort åkte av. "Kommer du och hälsar på mig någon gång?" frågade älskade ungen och fammo lovade att det ska bli av så fort jag har tid över. Lite lek och köp av leksaker blev det innan dom åkte hem för att laga mat.

Det har blåst kalla vindar under dagen och då är det helt OK att vara inomhus och jobba i stället. Jag har köpt en stor tygbit som ska få hamna på verandan under helgen. Den ska kläs på vindskyddet som vi har där grillen brukar stå mot under dom snöfria månaderna, det kommer att bli superfint. Färgerna går i husets kulör och jag är glad att hittat just detta{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tisdag..

Permalink

Härliga underbara April....välkommen  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 01 april 2014 05:59

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härliga underbara April....välkommen

Här har det sovits minsann så i dag är jag piggare än på mycket länge. Jag satte mig i fåtöljen i går för att se familjen annorlunda men somnade direkt och missade programmet. Sen direkt i sängen och snarkat hela natten så nån sömnbrist finns inte på kartan.

1:April välkommen, nu startar den tid på året som jag älskar allra mest. Flyttfåglarna börjar anlända och snart flyger svanarna förbi för att landa i öppet vatten en bit ovanför Lyckebo. Älven kommer att öppna sig dag för dag och dom kyliga dagarna blir färre.

Få se om man blir lurad i dag, ska kika in och läsa dagstidningarna för nåt litet bus brukar alltid dyka upp denna dag........{#}.

God morgon på er...Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Härliga underbara April....välkommen


Permalink

Magsurr eller är det kurr?  (Mitt i livet) Publicerat måndag 31 mars 2014 19:00

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Magsurr eller är det kurr?

Vips så var det kväll igen och jag har klarat ännu en halvfastedag. Min arbetskompis har hakat på 5:2 och det är mycket roligare när vi sporrar varandra. Jag har inte haft några hungerskänslor alls i dag och har petat i mig det nödvändiga för att hålla tyst på magen som protesterat ljudligt, kul när bådas våra magar surrat med varandra hela tiden{#}.

Såklart har solen varit framme hela måndagen, jag jobbar ju och säkert retas den med mig. Helgen var  mulen och trist och jag var inte ute särskilt mycket, få se hur nästa weekend ser ut.

Väntar på maken som jobbar mest hela tiden, han börjar bli sliten nu och har bara ledigt en dag i veckan för att vila.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Magsurr eller är det kurr?

Permalink

Nyklippt i eftermiddag  (Mitt i livet) Publicerat måndag 31 mars 2014 06:31

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nyklippt i eftermiddag

God morgon. Det snöar lite och graderna ligger på -7 denna sista Marsdag. Jag mår prima igen i ryggen och ska vara mycket varsam så det inte smäller till igen. Tur att sånt här händer under helgen då man är ledig för inte hade det varit roligt precis att göra en sjukanmälan och stanna hemma.

Frissan kommer till jobbet i dag, vi har en person som hjälper till ofta och hon är också väldigt duktig med saxen så när jag anländer hem i eftermiddag  är jag nyfriserad. Praktiskt och mycket lättsamt att slippa beställa tid{#}

Må bäst denna Måndag....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Nyklippt i eftermiddag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards