lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 26 mars 2014 19:03

Ärtsoppa, barnbarn och god middag.  (Mitt i livet) Publicerat lördag 22 mars 2014 19:10

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ärtsoppa, barnbarn och god middag.

Först dök äldsta sonen Daniel upp vid ettiden, vi var ute ännu,  jag hade avslutat min snöröjning och satt på altanen och njöt av solvärmen. Vi surrade en stund och hade det bra innan det var dags att gå in för att äta lunch. Ärtsoppan som jag kokade igår blev uppskattad och jag mår så gott att se mina "karlar" äta av det jag tilllagat med god aptit.

Strax efter fyra så kom våra andra fyra änglar upp, Tuva-Lisa var yster och glad över att komma till Lyckebo och få träffa oss alla tillsammans. Hon var så fin i en klänning som hon fått av fammo, dom hade varit på barnkalas och då duger inget annat. Moa sov när dom anlände så hon fick ligga på sovrumssängarna men var glad då hon vaknade och såg oss, underbaraste barnbarnen. Vad vore livet utan dessa små jäntor{#}. Synd bara att hon missade middagen med oss men åt lite senare.

Vi hade tänkt basta i kväll men både gubben min och jag är trötta så det får bli en TV-kväll och tidigt sänggående...I morgon ska jag byta gardiner i köket och måla om skåpet i sovrummet, sen hoppas jag på solsken och mys på verandan.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ärtsoppa, barnbarn och god middag.Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ärtsoppa, barnbarn och god middag.

Permalink

Slungat snö  (Så här bor jag) Publicerat lördag 22 mars 2014 13:23

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Slungat snö

Den här manicken har jag kört i dag. Även om den rullar på själv så känns det i ryggen. Strålande solsken och nån enstaka minusgrad....helt fantastiskt vårväder hos oss{#}

Permalink

Två år i dag  (Våra hundar) Publicerat lördag 22 mars 2014 13:20

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två år i dag

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två år i dag

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två år i dag

Permalink

Påbörjat hyss....  (Mitt i livet) Publicerat lördag 22 mars 2014 09:41

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Påbörjat hyss....

God morgon, här snöar det och maken ska ut för att ploga rent på gården. Vi har bjudit ner barnaskaran på middag och jag ska ge mig i kast med två skinkstekar. Det blir en bra lördag här i Lyckebo med tjo och tjim under eftermiddagen, härligt{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Påbörjat hyss....

Vi vaknade tidigt av en massa konstiga ljud i köket, anade att Zunni var igång med hyss så då vågar man inte somna om. Mycket riktigt...hon hade börjat plocka prylar från köksbänkarna men hann inte tugga sönder nåt. Våra mobiler låg kvar och nu får vi inte glömma att städa undan ordentligt innan vi lägger oss på kvällarna. Hon fyller två år i dag men beter sig som värsta busvalpen ännu, få se hur många år hon måste bli innan det lugnar ner sig. Nåja...man kan inte annat än le åt henne, hon ger liv och rörelse här hemma

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Påbörjat hyss....

Permalink

Två rätter och glasögon....  (Mitt i livet) Publicerat fredag 21 mars 2014 17:29

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två rätter och glasögon....

Hej mina finaste läsare och bloggvänner. Lite tyst har det varit från mig men det är Zunnis fel, attans byracka. Här ser ni varför.......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, m

 Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två rätter och glasögon....

Hon tycker att vi är dötrista som sover på nätterna och hittar på egna aktiviteter...min mus blev förstörd av vassa Vorstehtänder och matte suckade djupt en morgon denna veckan. Husse insåg att det var hög tid att få ner dom ilskna rosorna på mattes kinder och förärade mig med en ny vacker röd. Nåja , jag är inte långsint och hunden är mig lika kär igen{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två rätter och glasögon....

I dag har jag jobbat halv dag, for till mamsen och fixade hennes räkningar och sen blev det lilla familjen. Tuva-Lisa har varit till ögondoktorn och där konstaterades det att tösen behöver glasögon. Hennes båda ögon hade +5  och det är helt otroligt hur hon klarat sig så här länge, tänk vad barn är fantastiska. Det är inte lätt att veta att dom ser dåligt utan man får gå efter tecken. Nära TV:n och inte kunna se när man visar olika många fingrar. Nu är valet av glasögon kanske klart...visst är hon söt i dessa...våran lilla prinsessa och älskade barnbarn{#}

Ett storkok ärtsoppa puttrar på spisen och även suovasskavsgryta. Jag har tappat fyra kilo tack vare fastan och kör vidare...sakta når jag mitt mål.

Kramelikramen....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Två rätter och glasögon....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards