lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 26 mars 2014 19:01

Rökt kalkon och sjuktransport.....  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 19 mars 2014 19:08

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Rökt kalkon och sjuktransport.....

Go kväll i stugorna. Det var skönt att vara tillbaka på jobbet i dag och få vara social igen. Jag har shoppat lite nya kläder för numera har jag ju en sporre och det mesta sitter bättre på kroppen än förut. Magen har minskat i omfång och jag känner mig lättare än på länge, i morgon är det fastedag igen, visserligen har jag legat lågt med maten sen i söndag då magsjukan härjade men jag följer mitt chema{#}

I morgon blir det rökt kalkon med grönsaker till lunch och ärtsoppa till middag...ni ser...jag svälter inte under dagarna då jag ska ligga under 500 kcal och med kolsyrat vatten där emellan håller jag mättnadskänslan i ett stadigt grepp{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Rökt kalkon och sjuktransport.....

Mamma ska ta blodprover i morgon och jag ska köra henne till lassarettet, detta måste göras inför hennes återbesök till Sunderbyns sjukhus på måndag. Det är helt galet, vi måste pendla 64 mil för att få vård här uppe i Kiruna. Det är tur att hon får åka med taxi, sjuktransport, tur och retur för buss eller tåg skulle hon inte orka med. Brorsan möter upp när hon kommer dit och tar hand om henne till det är dags för hemresan. Jag är lycklig över att vi hjälps åt såna här gånger.

Vi har - 14,5 men solen har varit framme hela dagen och gett takdropp.....{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Rökt kalkon och sjuktransport.....

Permalink

Röken stiger upp  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 19 mars 2014 06:57

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Röken stiger upp

Solsken och -24 är det denna onsdag och jag är på väg till mitt jobb i stan. Rökpelare syns på alla hus i nejden så det vedeldas för fullt.

Tänka sig, bara två och en halv dags jobb och sen är det helg igen. En helg då jag inte har nåt speciellt på agendan förutom att ett skåp ska målas. Sånt är nåt jag gillar och längtar efter.

Ha en fin dag......Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Röken stiger upp

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Röken stiger upp

Permalink

Fniss, glömde ta på BH:n i morse.  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 18 mars 2014 16:27

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fniss, glömde ta på BH:n i morse.
Permalink

Grönsaker är hur gott som helst...  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 18 mars 2014 16:20

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Grönsaker är hur gott som helst...

Vi har rensat ut en massa prylar från arbetsrummet och nu känns det som man får luft där inne. Jag är i mitt fulla esse igen och då är det hög tid att kasta av mig mysdressen och svida om, jobbelijobb i morgon, hurra{#}. Våran middag i dag blev en succè, lammfärsbiffar med svartvinbärssås och grönsaker. Nu har matlusten kommit tillbaka och allt är som det ska. Jag har krymt min magsäck och portionerna är mycket mindre. Inget annat än grönsaker äter vi numera till kött eller fisk och det fungerar alldeles utmärkt.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Grönsaker är hur gott som helst...

Det var -24,5 grader i morse och natten som kommer kan bli nedåt -35 har jag hört på radion i dag. Alldeles normalt för oss pingviner och vi höjer inte på ögonbrynen{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Grönsaker är hur gott som helst...

Permalink

Precis.......  (Annat smått och gott) Publicerat tisdag 18 mars 2014 09:17

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Precis.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards