lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 15 mars 2014 12:03

Dammråttorna ska utrotas.....  (Mitt i livet) Publicerat lördag 15 mars 2014 09:14

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Dammråttorna ska utrotas.....

God morgon. En pigg Lena vaknade tidigt och det är ju hur bra som helst, en lång skön lördag är här och jag har en hel del på agendan som ska betas av. Bilen ska städas och damm ska utrotas här hemma, jag är ju husdammsallergisk så det är en evig kamp att hålla något så när rent. Tur att vi inte har det så stort för då går det fort{#}.

Det snöar lite grann men vinden har avtagit och flaggan på verandan hänger nästan slak, då passar det utmärkt att spendera några timmar utomhus när jag är klar med dammvippan.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Dammråttorna ska utrotas.....

Permalink

Ut i bastuhuset med mig...  (Mitt i livet) Publicerat fredag 14 mars 2014 19:12

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ut i bastuhuset med mig...

Dagen har varit så positiv...Vaknade pigg och glad och tänkte på allt fint som jag skulle ha att göra. Jobbade till 12 och drog direkt till mamsen. Hon var piggelin och vi åkte iväg och handlade tillsammans. Härligt att se henne friskna på och fått livet normalt igen. En puss på pannan fick hon innan jag åkte till nästa plats...lilla familjen som väntade på "fammo"{#}.

Jag hade med mig korvstroganoff som ungarna och jag samt faffa åt medan sonhustrun var på gymmet. Mys för hela slanten och minstingen var så glad hela tiden. Tuva-Lisa har faffa som favorit just nu och det passar in för tillfället för Moa är som en plåsterlapp på mig{#}. Faffa åkte hem lite tidigare för att elda i bastun och jag stannade kvar och hjälpte sonhustrun att få barnen i säng. Det var så mysigt att natta Tuva-Lisa, jag strök henne över håret och talade om hur mycket jag älskar henne. Ett leende sa mig allt, hon känner samma sak.

Sonhustrun var så glad över att vi ställde upp så att hon kunde ge sig iväg och träna, men jag talade om att detta gör vi för att vi älskar dom så mycket och vi är tacksamma och mycket lyckliga över att ha dom i vårat liv, så är det. En stor kram till varandra och jag känner mig så varm i hjärtat.

Nu ska det bastas ett tag och sen relax, helgen har startat...

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ut i bastuhuset med mig...

Permalink

Japp, bästa dagen...  (Mitt i livet) Publicerat fredag 14 mars 2014 06:27

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Japp, bästa dagen...

Hej och upp och hoppa gott folk, fredan är här{#}. Själv satt jag uppe strax efter femslaget med en stor mugg härligt nykokt kaffe och kikade ut över nejden. Jag hör morgonflyget som kommer in till Kiruna och tänker på att många människor redan har hunnit ut och resa denna tidiga morgon. Kanske det är turister som vill uppleva vinteräventyr här uppe med snöaktiviteter och härligt vårvinterväder{#}.

I dag blir det en "omtankesdag" då jag får ösa ur mig kärlek till mina närmaste. Mamma ska jag se till och fylla på i matförådet hennes och sen bums mot lilla familjens villa där jag får krama om "tjejerna i mitt liv". Finaste sonhustrun och barnbarnen är viktiga för mig och jag älskar dessa damer så mycket{#}.

Snabeldraken är väl inte så mycket att krama om men den ska vallas innan jag åker till jobbet, tänk så skönt att komma hem i kväll och ha rena golv, det är lyx{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Japp, bästa dagen...

Permalink

Fulltecknad dag  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 13 mars 2014 20:40

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fulltecknad dag

Full fart framåt..så har min torsdag varit och nu har jag dragit i nödbromsen{#}. Måste hej jag måste hej jag måste hejda mig.....Energin sprutar och det är fastans fel, fniss. Först jobb, sen pusskalas med barnbarnen i några timmar och efter detta matlagning här hemma till morgondagen och nu kör jag en tvätt i maskinen.

Det har varit ett fantastiskt vårväder och innan vi for hem från stan så regnade det en stund....det blir halt i morgon ifall temperaturen sjunker. Stormvarningar har utfärdats men jag hoppas att det inte gäller oss här uppe i norraste norr.

I morgon slutar jag jobbet till lunch, ska skjutsa mamsen så hon får handla lite mat och sen ska jag vara hos sonhustrun och sköta småtjejerna så hon får åka iväg och träna tillsammans med en kompis. Hon åker till sin faster, 11 mil från Kiruna under lördagen med töserna så det blev inte för mig att sova över där till söndag. Ni ser, det är full fart i mitt liv men då trivs jag också som allra bäst{#}.

Fastedagen har gått busenkelt, har inte stannat upp för att känna efter ifall jag är hungrig.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Fulltecknad dag

Permalink

Minus och snö.....  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 13 mars 2014 06:44

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Minus och snö.....

God morgon. Det faller snö utanför köksfönstret denna morgon vi har två minusgrader. En röd och grann Domherrehane mumsar på solrosfrön i lugn och ro från fågelbordet och kivas lite när nån annan försöker sätta sig bredvid.

Jag har druckit mitt morgonkaffe och ska snart ila iväg till jobbet för veckans sista heldag. I morgon startar min helg vid lunctid och veckovila stundar.

Ha en fin dag...........

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Minus och snö.....

 
 
Annie

Annie

16 mars 2014 11:49

Kul att titta in och läsa hur du har det ;-)
Önskar dig en fin fortsättning på helgen! :-)

Kram/

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards