lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 15 mars 2014 11:56

Slut i rutan  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 12 mars 2014 20:57

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Slut i rutan

Kikar in under pausen till Mästerkockarna. Soppan för i morgon är fixad och jag har kokat lite extra Broccoli som mättar ordentligt.

Sov gott alla underbara människobarn....puss på pannan och dröm sött{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Slut i rutanBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Slut i rutanBlogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Slut i rutan

Permalink

MMS från våran 3-åriga prinsessa via hennes pappa  (Gulligt) Publicerat onsdag 12 mars 2014 18:25

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, MMS från våran 3-åriga prinsessa via hennes pappa

Meddelande:

-"Hej, jag heter fammo och jag heter Kent. Hej fammo..vad gör du?"

Jag svarar..."Hej fammo och faffas prinsessa. Faffa sitter vid datorn och jag städar lite efter middagen. Towe sover i sin bädd och Zunni och Skälla är ute och busar."

Meddelande igen:

-"Den tredje Barbiedockan heter Sandra men hon verkar bara gå och kissa hela tiden. Fammo och faffa sitter mest i soffan och gör ingenting"{#}.

Så nu vet vi vad hennes Barbies heter och pysslar med. Fniss, sånt här förgyller vilken vanlig dag som helst{#}

Permalink

Kan inte klaga just nu......  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 12 mars 2014 18:09

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kan inte klaga just nu......

Tjofs så rann denna arbetsdg förbi och jag landar snopet här hemma igen. Tiden går fort då man trivs och har mycket att göra. Det har varit takdropp och solsken men fy tusan så det stormade under dagen. När jag kom till stan så mötte en tom soptunna mig på vägen, den höll inte högertrafik kan jag lova och skräp har yrt omkring, på landsvägen tryckte nästan sidvinden mig mot vägrenen så det gällde att köra lugnt.

Mamsen mår prima och det känns gott omkring mig, inga större problem för närvarande här i Lyckebo. I morgon ska vi åka till barnbarnen efter jobbet, maken ska hjälpa sonen med lite el och jag ska passa på att mysa lite med prinsessorna. En fastedag som kommer att gå blixtsnabbt och samtidigt bli en fin torsdag i mitt liv{#}.

Ny är det avkoppling som gäller och en skön hemmakväll med hundarna och finaste mannen min.....{#}

Kramisar.......Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Kan inte klaga just nu......

Permalink

Envishet lönar sig.....  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 12 mars 2014 06:20

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Envishet lönar sig.....

Onsdag och mitt i veckan. Det är ett högt tempo på jobbet så när jag kommer hem är det bara att äta, vila och sen sova....mycket mer orkar jag inte för närvarande men det ska kännas att man lever{#}.

Det har varit många dagar med plussgrader och jag ser att älvfåran ser mörk ut. Isen är säkert förädisk och tunn just där så jag hoppas att ingen kör skoter över för då håller den förmodligen inte. Konstig vinter kan jag konstatera. Vi har faktiskt två grader varmt även denna dag och snön sjunker ihop, fryser det på så har vi en härlig skotersäsong framför oss med bra skoterspår{#}.

I går kände jag mig så stolt och glad för jag kom i mina gamla favoritjeans som legat i garderoben mycket länge. Några tappade kilon och helt plötsligt så känner jag mig fin i kroppen igen. Är sporrad till max att fortsätta och komma fram till min idealvikt och jag har kläder som väntar på att användas. Fiffigt att ha köpt lite plagg som är för små ännu men som är en "morot" framför näsan och banne mig....snart är jag i dom{#}

Nu ska jag snabbstäda och mata hundarna, sen ska jag till mitt älskade jobb.......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Envishet lönar sig.....

Permalink

Måndag..hej då...  (Mitt i livet) Publicerat måndag 10 mars 2014 18:43

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Måndag..hej då...

Tänka sig så skönt att måndagen snart är avverkad och fastedagen över. Ändå måste jag påstå att det är lätt som en plätt att bara äta soppan och avstå från en massa småätande under dagen. Pigg som en mört har jag varit och munter så egentligen borde man göra detta varenda dag...men jag älskar ju mat{#}.

Tanden som gick sönder är fortfarande trasig, jag drar mig för att ringa tandläkaren..skräck ni vet, men å andra sidan så har jag inte ont. Då kan man ju vänta tycker min hjärna, fniss. Jag får ta mig i kragen och fixa detta under veckan.

Vi har fortfarande pluss ute och solen har varit framme hela dagen. Jag har längtat ut i solskenet och drömt om att få ligga på en renhud i snön och grilla nåt gott över öppen eld. Dom dagarna kommer ju men man blir otålig när såna här dagar dyker upp.

I kväll ska jag lägga mig tidigt för att få vakna till en god frukost i morgon. Det konstiga är att när jag vaknar så finns ingen hunger alls! Lika snopet varenda gång.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Måndag..hej då...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards