lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 15 mars 2014 11:51

En snabb dag...........  (Mitt i livet) Publicerat måndag 03 mars 2014 19:45

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En snabb dag...........

Fastedagen har gått rasande fort och jag är förvånad över att inte ens känna mig hungrig. Enkelt som en plätt och byxorna börjar kännas för stora, är så nöjd över mig själv. Jag åkte till mamsen under lunchen och drack snabbt min soppa och sen hann jag göra några ärenden till henne. Ett besök blev det åter igen efter jobbet då jag lämnade varorna som jag handlat och vi tog en liten pratstund innan jag åkte hem.

I morgon kommer mina bröder hit till Kiruna, båda å jobbets vägnar och samtidigt får mamma träffa dom båda. Det är roligt för henne och hon kommer säkert att njuta av deras närvaro, Jag har köpt presenter till maken i dag, han måste ju få nåt smått och gott av sin fruga trots att han inte har några som helst önskningar. På fredag är den stora dagen för honom och vi ska äta en Tacomiddag här och samlas, hela familjen{#}.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En snabb dag...........

Permalink

Ny vecka, nya tag........  (Mitt i livet) Publicerat måndag 03 mars 2014 06:35

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ny vecka, nya tag........

Mulet, snöfall och -2,8{#}

Åter igen en fastedag = piggelindag{#}

Nästan 8 timmars god sömn{#}

Darlingen mår bättre, åkte till jobbet{#}

Ahh, redan ljust ute fast det är ottan än{#}

Gör mig redo att fånga dagen{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Ny vecka, nya tag........

Permalink

Tjejkväll om två veckor  (Mitt i livet) Publicerat söndag 02 mars 2014 15:42

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tjejkväll om två veckor

I dag åkte vi till lilla familjen och hälsade på, ungarna var glada över att se oss och det blev mys och bus. Moa har inte börjat krypa eller åka på rumpan ännu men vill gå själv med hjälp av oss vuxna som håller henne i händerna. Den tösen hoppar över sånt tjafs och kommer att gå alldeles själv när som helst{#}.

Maken hade feber i går och var het som en stekpanna och i dag fryser och svettas han om vartannat. Det går nåt skit på hans jobb och många är sjuka. Själv känner jag också nåt i kroppen och är inte helt hundra vad gäller energi, få se vad detta leder till. Mammabesöket hoppade jag över för om nåt bryter ut så vill jag absolut inte smitta henne, hon är skör som det finaste porslinet just nu.

Nästa helg är det födelsedagsfirande här i Lyckebo och helgen efter ska jag sova över från lördag till söndag och umgås med våran finaste svärdotter. Hon kommer att vara ensam med småtöserna hela den helgen för sonen ska på en resa med sitt jobb. Jag ser verkligen fram mot detta och få surridurra med henne i lugn och ro utan att ha karlar omkring sig. Vi ska äta gott och bara ha det bra...tjejmys{#}. Hon är som en underbar dotter för oss och en fin vän på samma gång.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tjejkväll om två veckor


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Tjejkväll om två veckor

Permalink

Galna värld.....  (Mitt i livet) Publicerat lördag 01 mars 2014 22:09

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Galna värld.....

Hojja, är det ett nytt krig på gång? Otäckt är det och mycket nära oss här i Sverige, måtte dom besinna sig........{#}

Permalink

Husvagnen skulle vi gärna vilja köpa......  (Så här bor jag) Publicerat lördag 01 mars 2014 21:38

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Husvagnen skulle vi gärna vilja köpa......

Det blev en fin första Mars med en halv grad varmt och svaga sydliga vindar. Vi var ute ett tag under dagen och pysslade lite på våran stora skogstomt. Jag har varit i  våra föråd och kikat på allt jag samlat under vintern och...stoor suck. Det blir en ny rensning till sommaren iiiigen{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Husvagnen skulle vi gärna vilja köpa......

Sonens  husvagn har fått taket skottat, den är till salu och till våren ska det sättas ut en annons om detta. Hade man bara haft råd så skulle den få stanna i Lyckebo för den är i så fint skick.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Husvagnen skulle vi gärna vilja köpa......

Solen kikade fram på förmiddagen och vi slängde snabbt på oss kläderna och gick ut men tji fick vi....molnen hade hunnit dra fram men ändå var det ljuvligt ute.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Husvagnen skulle vi gärna vilja köpa......

En bastukväll har det varit och efteråt är en kall öl så gott. Vi softar och kikar på TV:n, kanske en bra film avverkas innan vi skuttar till sängs.


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Husvagnen skulle vi gärna vilja köpa......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards