lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 15 mars 2014

.

Av lena-i-lyckebo - 15 mars 2014 11:47

God morgon och välkommen fina månad Mars   Publicerat lördag 01 mars 2014 09:16

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God morgon och välkommen fina månad Mars
 

God morgon. Jag vaknade tidigt och har redan hunnit äta en tidig lunch, hi hi. Varmkorv med senap och ketschup smakade mums{#}. Maken sover och jag kan tänka mig att han är trött i dag,  jag vet inte hur länge han hade festkompisarna här i går kväll men det blev nog inte över tolvslaget. En annan gick till sängs klockan 22 med öronpropparna insatta och slocknade direkt.

1:a Mars......helt otroligt att vi redan är där och nu startar en härlig tid för oss alla. Skoterturer och takdropp, pepparkaksbruna ansikten och händer och grillad korv över öppen eld...jawwwwww{#}.

 

 

Ha en fin dag....Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, God morgon och välkommen fina månad Mars

Permalink

Himmel och pannkaka..sicken dag... Publicerat fredag 28 februari 2014 16:37

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Himmel och pannkaka..sicken dag...


Klockan 04.20 vaknade jag och var hur pigg som helst, det är fastans "biverkan"{#}. Låg ett tag och försökte höra maken pyssla i huset men endast hundarnas trampande ljud nådde mina öron. När jag kom in i köket så var det tomt....finaste snubbegubben hade redan åkt till jobbet fast han börjar klockan sex och kaffepannan var ännu varm.

Jag hann dammsuga alla rummen och även skura dom och tvätta en tvätt samt vika in allt i skåpen.Tömma diskmaskinen och putsa lite på köksskåpen, göra mig klar och åka iväg vid sjusnåret. Hann åka förbi mamsen på lassarettet med hennes läsglasögon och sen vara på jobbet en kvart innan vi började vårat skift...Det ni{#}.

Det är så här...mamma kom ju till Kiruna lassarett i går och i eftermiddag blev hon utskriven. Hon mår prima ballerina och grät en skvätt glädjetårar då vi kom hem till hennes älskade fina lya. Lilla hjärtegumman är så glad över att må så mycket bättre och äntligen få vara hemma igen. Jag var hos henne till sju i går på lassarettet och i dag hämtade jag henne efter jobbet, vi gjorde några ärenden, apoteket samt mataffären,  innan vi var framme på hennes gata. Tror ni jag är trött nu? Nix Pix{#}

I afton är det en "karlabastukväll" här i Lyckebo och jag ska mest hålla mig i sovrummet med hemmamys och TV-tittande, det kan behövas efter en sån här intensiv men härlig fredag i mitt liv{#}

Kikar ut över älven och ser hundspannen ivrigt springandes. Turister är hämtade från flygplatsen och destinationen är IceHotel strax nedströms från Lyckebo.

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Himmel och pannkaka..sicken dag...



Permalink

2014-02-27  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 27 februari 2014 06:48

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 2014-02-27
 
 

God morgon....Det är endast en minusgrad denna torsdag men flaggan på verandan viftar vilt så det blåser friskt. I dag ska jag leva på Allèvo, broccoli och basilikasoppa som köpts på Apoteket. Den är fasktiskt riktigt god och hellre den än Nutrilett om jag får välja, "fyra måltider under dagen täcker kurrande magen"{#}. En skön fastedag stundar och jag kommer att känna mig väldigt pigg.

Jag kommer hem sent för efter jobbet ska jag åka och krama om lilla mamsen som blir placerad här på sjukhuset i stan. Hon är på bättringsvägen och jag hoppas att hon snart får komma hem till sin lilla lya igen. Kan tänka mig att hon längtar och ser fram mot detta.

 

 



Ha en skön dag......Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, 2014-02-27

Permalink

Solsken i mig...  (Mitt i livet) Publicerat onsdag 26 februari 2014 19:32

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Solsken i mig...
 
 

Så där ja, då var även onsdagen avverkad och den har gått smidigt. Minus 11 i morse och nio grader varmare då jag kom hem så jag kan inte klaga på vädret precis. Tänka sig att solen sken över hela stan då jag kom fram vid halv åtta och jag sjöng en trudelutt i bilen{#}.

I morgon får mamsen komma hem till Kiruna och fortsätta sin sjukhusvistelse på vårat lassarett, himmel så jag längtar efter denna viktiga människa i mitt liv och hon ska få en stor varm kram av sin dotter. Hon lät så glad när jag ringde henne i ottan och det smittade av sig så jag fortsatte med ett leende resten av min arbetsdag{#}.

På fredag ska maken ha bastufest med sina arbetskamrater här i Lyckebo och lite finputs måste fixas i bastuhuset.....funderar lite på att inte städa för mycket för "karlar" ser inte sånt..{#}

 

 

Ha en skön kväll..Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Solsken i mig...

Permalink

Renar överallt...  (Så här bor jag) Publicerat tisdag 25 februari 2014 19:58

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Renar överallt...
 
 

Det är en renhjord i området där vi bor och i morse fick jag köra sakta efter skogsvägen för dom hade bestämt sig för att vara på den. Isigt och halt var det och jag var orolig att stressa dessa djur så dom skulle halka omkull framför bilen. En rackare bestämde sig för att springa framför och inte vika av in i skogen så jag åkte nästan på tomgång......

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Renar överallt...



Dom ska snart börja sin förflyttning upp mot fjällen för det är kalvning i Maj och dom har en bit att gå.

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Renar överallt...



Djup snö gör det besvärligt för renarna att sparka fram lav men dom äter gärna hänglaven från tallarna i brist på annat.

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Renar överallt...



Jag har haft en bra dag med solsken och många plussgrader. Nog hade det varit underbart att få vara hemma såna här dagar och vara ute och njuta men å andra sidan är jag lika glad över att ha ett jobb. Tur att det finns helger.....{#}

 

 

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Renar överallt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards