lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Flyttning av inlägg från BS..

Av lena-i-lyckebo - 1 februari 2014 16:56

Djurskyddsinspektörerna......  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 30 januari 2014 21:12

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Djurskyddsinspektörerna......
 

Ett program på TV 4 som är mycket svårt att se alla gånger på grund av djurplågeri och umbärande men samtidigt underbart att det finns Djurinspektörer i detta land som räddar våra fyrfotingar. Jag förstår inte att man kan behandla  djur på så illa sätt, önska mycket mera av såna program för att föra fram djurens talan och vardag och visa vad som händer, allt för att det ska bli ett slut på mycket lidande och eländet som råder.......... Funderar om jag  skulle  ändra livsstil och bli vegetarian.......{#}

Permalink

- 15......en bra dag  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 30 januari 2014 19:45

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 15......en bra dag
 

Go kväll i stugor och torp. Äldsta sonen har varit här och vi åt middag tillsammans, han reser till franska alperna i morgon och ville mysa med oss innan han far iväg. Hoppas att resan blir en härlig upplevelse och att det är fint snowboardföre{#}.

Jag blev glatt överraskad när jag åkte till mamma efter jobbet, hon hade satt på en tvätt i maskinen och såg mycket piggare ut. Talet är inte bra ännu och hon som alltid älskat att läsa böcker har slutat upp helt just nu. Hon förklarar att läsförståelsen inte är vad den ska vara men jag tror att hjärnan kommer igen...sakta men säkert. Fy fasiken vilken envis kvinna hon är, hoppas att jag ärvt hennes mod{#}.

Jag har en underbar arbetsplats, chefen har sett hur jag mår och gav mig ledigt i morgon för att jag ska kunna koncentrera mig på mötet hos mamma med kommunen. Jag åker dit på förmiddagen och hjälper lillgumman med lite hushållsgöromål och sen ska vi prata ihop oss om vilka behov vi ska ta upp.  Det är en del som mamsen inte klarar av i sin vardag just nu men hjälp finns ju, bara att tacka och ta emot{#}.

Kram alla finaste.......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, - 15......en bra dag

Permalink

På med mössan, kylan kom tillbaka  (Mitt i livet) Publicerat torsdag 30 januari 2014 06:37

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, På med mössan, kylan kom tillbaka
 

I går var jag till vårdcentralen med mamma, ingen ny stroke trodde dom att hon haft men ändå har hon problem med talet och lite annat. Konstigt är det och vi får avvakta för att se om det blir bättre om några dagar. Jag hinner inte med så mycket annat än att jobba och vara hos mamma under dagarna men från nästa vecka börjar hemtjänsten  hos henne och jag kan släppa lite på kontrollen.

Ute small det till igen med kylan som kommit tillbaka. Denna morgon visar tempen -27 men nu har solen börjat jobba med att sända ut värme så det blir nog varmare under dagen.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, På med mössan, kylan kom tillbaka

Permalink

En dag igen med kaos....  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 28 januari 2014 18:18

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En dag igen med kaos....
 

Lika galet söndertrasad dag, denna tisdag. Jag åkte till mamsen under lunchen och fann en omplåstrad liten gumma som ramlat i går kväll och slagit sig illa vid sidan om ögonbrynet. Hon var tystlåten och säkert omskakad igen efter denna olycka. Larmat hade hon i alla fall gjort och larmpersonalen hade kommit direkt och hjälpt henne. Milda makter sån stress jag känt över situationen hela dagen och en sån maktlöshet för mamma har envist vägrat att åka till lassarettet sen i går för att undersökas. Min huvudvärk har varit gräslig och magen brännt som eld..= stress.

Brorsan ringde mig och tog tag i det hela, han kontaktade sjukvården och sen  blev det fart, min telefon har gått varm på jobbet, Sköterskan från lassarettet har ringt två gånger för bokning av läkartid, distriktsköterskorna ville träffa mamma och jag fick kasta mig i bilen och åka dit för att låsa upp. Nu är det bestämt att mamma ska till läkaren i morgon med hjälp av mig och sen är det ordnat med hemhjälp en gång varje dag till att börja med och det kommer en del hjälp från hjälpmedelscentralen.  PUST{#}. Jag var förbi mamma nu innan jag åkte hem och fixade lite kväll för henne, ett hopp har tänts i mig om att det blir lättare inom kort. Hon är värd så mycket och jag gör så gott jag kan.

Jag har inte så mycket energi att sitta vid datorn denna kväll så ni som undrar varför jag inte kikar in och kommenterar...Jag kommer igen när det lugnat ner sig......

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, En dag igen med kaos....

Permalink

Dålig dag i går  (Mitt i livet) Publicerat tisdag 28 januari 2014 06:11

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Dålig dag i går
 

I går var det en konstig och jobbig dag, mamma var krasslig och svag  och jag fick åka hem till henne mitt i jobbet för hon hade trillat omkull. Jag förstod att nåt var fel då hon inte svarade i telefonen och syskonen ringde mig och undrade vad som kunde ha hänt. Lilla gumman min, hojja så rädd jag blev men efter sista besöket hemma hos henne innan jag åkte hem från stan så var hon piggare.

Jag var helt slut på kvällen efter alla känslostormarna och la mig redan före 21.00

Vi har endast -16 i dag och kylan verkar har gett med sig. Nästan vårvärme för oss här uppe i norr.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Dålig dag i går

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards