lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Japp

Av lena-i-lyckebo - 19 januari 2014 18:16

Min blogg på CD   Publicerat söndag 19 januari 2014 18:06

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min blogg på CD

Nu är bloggen på Blogorama räddad för all framtid. 1875 sidors inlägg och sex års bloggande finns på denna CD-skiva{#}. Alla mina bloggvänner finns med, adresser till bloggarna mm. Det känns otroligt bra och oron över att mista allt detta ifall bloggeriet haverera är ett minne blott{#}. Som ni förstår så har jag två ställen där jag plitar ner mina rader, denna på Bloggplatsen är ganska ny, om ni går in på "Andra bloggen" på Länkar så hittar ni mig.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min blogg på CD

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Min blogg på CD

 

 

 

 

Vig som en elefant   Publicerat söndag 19 januari 2014 15:39

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vig som en elefant

Få se hur jag är i ryggen i morgon, mattan i glasverandan for iväg under fötterna på mig för en stund sedan när jag bar vedlådan och det blev ett "fritt fall" . Ett knyck som tog rejält kan jag säga men jag klarade mig från att slå huvudet. Mycket korkat av mig att sätta en matta med plastad undersida på isigt golv, hal som ålar blir såna i kylan..{#}. Maken brukar alltid bära in klabbarna men den här gången tyckte jag att det var min tur....

Jag har skurat och fejjat i kyl och sval tidigare i dag så nu skiner det som sola när man öppnar dörrarna, en massa burkar med rödbetor mm där utgångsdatumen har passerats har kasserats och sen har jag strukit och bytt gardiner i allrummet. Tänk vad mycket blir gjort när man inte kan sticka ut näsan , mer än att hämta in klabbar, på grunda av kölden.

-38 har vi för närvarande...SUCKARNAS SUCK{#}


Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Vig som en elefant

 

 

 

 

-39,1   Publicerat söndag 19 januari 2014 11:07

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -39,1

Söndag.......det var -39,1 i natt och kylan fortsätter. För oss är det eldning i kaminen som gäller och att låta en liten stråle vatten rinna i kranen hela tiden. Då slipper vi frysningar i ledningarna. Vedhämtningarna från vedboden är ingen höjdare precis men nödvändigt om vi ska lyckas hålla en bra temp inomhus.

Solen skiner som aldrig förr och jag längtar ut men jag antar att det inte är bra för luftrören, förfrysningar är också en riskfaktor. Hmmm, jag ska i stället ta itu med att skura ordentligt i kylen och svalen..påhittiga jag är i farten igen{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -39,1

 

 

 

 

-37 hos mig  Publicerat lördag 18 januari 2014 22:28

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, -37 hos mig

Gillar inte läget just nu. Vattnet i kranen måste smårinna i natt för att inte ledningen ska frysa och mera ved måste in inför morgondagen...Stor suck{#}.

 

 

 

Sparar bloggen för framtiden...   Publicerat lördag 18 januari 2014 18:29

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Sparar bloggen för framtiden...

Vad gör man när det inte finns nåt annat än att sitta inne i stugvärmen denna lördag....? Jo, jag håller på att sätta in min blogg som jag har på Blogorama, sida för sida i en mapp i min hårddisk. 1785 närmare bestämt men det är det värt ifall hela rasket vad gäller bloggspace brakar i framtiden. Sen ska allt sparas på Molnet, en server som ligger på internet, då finns allt kvar som jag skrivit i framtiden och jag känner mig nöjd{#}. Det är ju sex års bloggande, en dagbok, som jag är rädd om.

Trallallallallaaaaaaa, jag är så glad.....

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Sparar bloggen för framtiden...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Skapa flashcards