lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av lena-i-lyckebo - 21 juli 2012 21:39

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Hinna med är inte alltid så lätt

Det känns som tidspress just nu att hinna med bloggandet. Jag vill så gärna sitta stilla bakom dataskärmen men samtidigt pockar en liten valp på uppmärksamheten.  Sommaren är här och jag vill hinna med huspyssel utanför ytterdörren  och sånt som måste göras inomhus. Varför föddes vi med bara två armar och varför har dygnet inte fler timmar, hmmmmm{#}.

Detta är något att begrunda och lösa men det får bli i natt då jag sover för då har jag tid över{#}.

Puss på pannan och sov gott.

Av lena-i-lyckebo - 21 juli 2012 18:20

Go eftermiddag. Jag har städat och putsat fönstrena , bytt gardiner i köket och nu har luften gått ur mig. Äldsta sonen kom hit och jag fixade snabbt ihop en festmiddag snabbt till oss tre. Lövbiff fyllda med tomat och pesto, mums.

Annars då....? Jo det har regnat och varit mulet hela dagen men jag har inte brytt mig om det. Nu är jag så nöjd över ett rent hem och mätt mage och en skön bastukväll stundar.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

Stora lingon blev det i fönstret, jag längtade efter lite färg och gillar dessa.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

Fårskinn är vackra och nu har jag fått dille på dessa{#}. Två svarta pryder hallmöbeln och i går köpte jag fyra till men vita.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

Dessa skinn ska jag inte ta fram förrän snön har kommit för annars blir dom snabbt smutsiga av hundarna.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

Ljusstakar av gjutjärn är också nåt som jag gillar. Numera är många av våra väggar dekorerade med olika modeller. Det är så fint med det svarta mot det vita.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

En enkel men stilren{#}

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

Den här köpte jag i går, superfin tycker jag.

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Mina favoriter

En stor pjäs med stort blockljus som lyser upp över nya köksbänken då vi serverar mat.

Kramisar {#} {#}{#}

Av lena-i-lyckebo - 21 juli 2012 10:19

Blogg fridatowe :Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Friluftsmänniska? Inte i dag

Kära nån så länge jag kunde sova denna morgon, klockan nio vaknade jag och är oförskämt piggelin. Förmodligen behövde jag all denna sömn efter en tuff arbetsvecka.

Det blåser ute och solen är bakom alla gråa moln så jag ska kavla upp ärmarna och ta itu med städning här i Lyckebo. Endast 10 graders temperatur lockar inte mig till att vara nån friluftsmänniska i dag.

Kramelikramen

Blogg tillhörande fridatowe : Lena i Lyckebo, Kiruna i mitt hjärta, Friluftsmänniska? Inte i dag

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards