lena-i-lyckebo

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 20:05

 

Go kväll, en trött Lena försöker hålla igång ett tag till innan det är dags att sussa.

Är man morgonpigg så slår det tillbaka när kvällen kommer. Hörde på nyheterna att helgen blir kall här uppe i norr, 7 grader betyder att man får sätta på sig lite varmare sommarkläder igen, he he.

 

 

 

Det regnar här i Kiruna i kväll och graderna är +  13, jag har inte haft några större förväntningar på att få en het sommar så det är lugnt. Huvudsaken är att det är barmark och grönt ute, är man en pingvin så är man

 

Puss på pannan och natti natti när det är dags  

 


 

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 18:26


He he , ligger lite sanning i detta   

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 17:45

När jag kom till jobbet i morse så hade svägerskan bakat en underbar marängtårta som hon hade med sig till mig. Det blev tårtkalas innan vi startade upp arbetsdagen, tack Eva för den uppvaktningen.

Mamsen ringde från sandviken och grattade, hon låter som en ung flicka i rösten och sprudlar av livsglädje och detta beror nog på att hon fått byta miljö och blir uppassad av brorsan med familj. Tänk så härligt att få en semester efter alla år då hon varit bunden i hemmet med pappa som satt i rullstol. Hon är värd allt fint i livet och mer därtill, min tappra finaste Diamant  .

 


Svärdottern skickade ett SMS med detta söta foto på min andra ögonsten i livet, Tuva-Lisa. Allas våran lillplutta som fyller två år i September.

 

 

  

Nu ska jag koppla av och låta en mycket god Thaimiddag sjunka ner, lite rött vin blev det till middagen och jag känner mig så där lagomt födelsedagslycklig, fniss

 

   

Av lena-i-lyckebo - 17 juli 2012 06:18

Fint att fylla år en solig sommardag    

 

Över 55, tänk så åren runnit i väg   

 

Dagen blir en jobbedag och inget särskilt firande kommer att ske  .


 

En natt med god sömn är lika med en Lena med fullt ös  

 

Lite kaffe sätter sprätt på lilla mig  

 

Sitter och kikar ut och ser ett glittrande landskap  

 

Ett och annat spindelnät glänser som silvertrådar mellan träden  

 

Dagens göromål ligger framför mig innan jag åker iväg  


 

Alla fina människobarn................

 

God morgon på er  

    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards